Pokud používáte při tvorbě webu XSLT, neměli byste minout článek Jirky Koska na IBM developerWorks rozebírající několik častých chyb, kterých se uživatelé tohoto jazyka dopouští: Avoid common XSLT mistakes. Najdete v něm mj. jak…
Archiv pro kategorii: Webdesign
Připravovaná Opera 10 naráží na problém detekce prohlížečů. Je rozpoznána jako Opera 1
Komentáře: 13Připravovaná desátá řada prohlížeče Opera, jejíž alfa verze nedávno vyšla, čelí nečekanému problému. Některé systémy detekující verze prohlížečů ji detekují jako prohlížeč Opera verze 1 a přesměrovávají uživatele na výzvu k upgrade jejich prohlížeče. Důvod?…
Brendan Eich, CTO Mozilla Corporation, poskytl rozhovor formou podcastu na Tech Luminaries. V hodinovém záznamu se mj. dozvíte, že Brendan se nejprve zabýval fyzikou, ale programování ho bavilo víc, popisuje také své programátorské zkušenosti…
Fire Vox je open source hlasová čtečka do prohlížeče Firefox. Je dostupná pro Windows, Mac OS X i Linux. Radek Pavlíček s Romanem Kabelkou připravili návod, který vás provede základními funkcemi této čtečky. Jak autoři…
Mezi novinkami připravované osmé verze prohlížeče Internet Explorer je i podpora alternativních kaskádových stylů. Webová stránka tak může nabídnout několik stylů, mezi kterými si uživatel snadno vybere. Volba je dostupná z nabídky Page – Style. Jednou…
Ian Jacobs na blogu W3C publikoval několik předpovědí, kam se může web v nastávajícím roce 2009 posunout. Mimo jiné se budeme stále více setkávat s vizualizací dat (a máme k tomu stále lepší prostředky, např. značku canvas)…
Dnes náš seriál o používání mikroformátů zakončíme. Zmíníme témata, na která nebyl v předchozích dílech prostor a popíšeme některé problémy, na které můžete při používání mikroformátů narazit. Na řadu přijde i Sémantický web a rozsáhlý seznam nástrojů, které s mikroformáty pracují.
Stále častěji se objevují hry napsané pomocí HTML a JavaScriptu. Ale ne každý umí pomocí nich naprogramovat hru, která používá 3D zobrazení. V článku najdete návod k napsání herního enginu připomínajícího známou hru Wolfenstein 3D. Použijeme k tomu HTML, JavaScript a kaskádové styly.
Radek Pavlíček na blogu POSLEPU publikoval závěrečnou část seriálu věnovanému oblíbeným webům zrakově postižených uživatelů. Věnuje se v ní rezervačnímu systému, eshopu a výukovému webu. Přístupnost už dnes zdaleka není jen o vyhovění pravidel některé z metodik…
Matt Wilcox ve svém kritickém článku The fundamental problems with CSS3 popisuje některé problémy, se kterými se potýká nejen CSS3, ale webdesign obecně. Připomíná, jaké myšlenky stály u samotného zrodu kaskádových stylů a jak…


