Vývoj webu, to není jen naprogramování backendu a nakódování šablon. Omezit vývoj jen na čistě technické a technologické záležitosti by bylo hrubé zjednodušení problému vývojařiny. Pojďme se proto podívat podrobněji na vývoj jednoho takového projektu právě očima jeho vývojářů. Pojďte se podívat, jak vznikal Scuk.cz.
V druhém díle Scukopříběhu se zaměříme na praktické momenty vývoje v Djangu. Představíme si sehranou trojici z vývojové laboratoře, zajedeme s databází k moři a nakonec lusknutím prstu připravíme vašemu klientovi velké administrační překvapení. Vše v článku, stačí jen kliknout a číst.
V třetím díle Scukařiny vám mladý poutník Scuk dot cz představí účinný nástroj na hubení dotěrného hmyzu, odhalí temné denormalizační praktiky a jako dezert nám naservíruje špetku Javascriptu, map a geografie. No to bude vzrůšo! Předpokládáme, že znáte hlavní postavu a víte, kdo je vrah. Pokud ne, navštivte prosím předchozí díl!
V posledním díle našeho Scuk seriálu se od Djanga přesuneme blíž k prohlížeči — do CSS kódu. Ale kódu moc nečekejte. Pokusím se vám na technickém řešení jednoduché části uživatelského rozhraní ukázat dva principy vztahující se ke kodérské práci, které jsem na Scuku aplikoval nebo díky ní získal.
Poslední nejposlednější díl o vývoji na Scuku je na přídavek. Podělím se v něm o zkušenosti z nastartování komunity a jejího babysittingu. Prozradím také podrobnosti o tom, jak jsme zkoordinovali všechny pučící výhonky projektu a jak jsme je zdárně a v pravý čas omotali kolem dne D – veřejného spuštění.