Agilní programování vypadá jako téma posledních let, ale ve skutečnosti od sepsání Agile manifestu uplynulo už téměř deset let (byl sepsán v únoru 2001). Ohlédnutí za uplynulou dekádou a pohled na to, jak se…
Archiv pro kategorii: Různé
Na stránkách WebNT vyšel článek o Web Workers. V článku najdete popis rozhraní, dema, zdrojové kódy a 5 videopřednášek v češtině. Videa a dema ukazují použití Web Workers – threadů v JavaScriptu. Věnují se obyčejným workerům, způsobům komunikace mezi…
Bliží se vydání nové verze IntelliJ Idea s pořadovým číslem 10. V této verzi nás čekají zajímavé novinky, mezi které patří například instant autocomplete, který radikálně posouvá hranice produktivity. Další vylepšení jsou v oblasti podpory Maven, AOP…
Bob Muglia na blogu Silverlight týmu upřesňuje strategii společnosti Microsoft ohledně technologie Silverlight. Bob označil Silverlight za klíčovou technologii, zejména v oblasti vývoje aplikací pro Windows, Windows Phone a tam, kde HTML5 nestačí, např.…
Programátoři znají knihovnu NCurses ze světa Linuxu, kde umožňuje vytvářet „pseudografické“ uživatelské rozhraní pro terminálové aplikace. Node-ncurses nabízí, jak už název napovídá, zpřístupnění této knihovny pro Node.js. Zda se tak může stát Node…
Před časem jsme zde upozorňovali na framework Zepto, který v 52 řádcích kódu nabízel základní operace v syntaxi známé z jQuery. Jeho autor právě vydal novou verzi, která kromě obligátního zrychlení přináší i funkce load, $(document).ready a .is(),…
Knihovna Modernizr dává skriptům informace o tom, jaké techniky podporuje daný prohlížeč. Někdy by se tyto informace hodily i na serveru – např. aby PHP mohlo rozhodnout, jestli použít <input type=date>, nebo <input type=text> s javascriptovým kalendářem.…
Bill Higgins se ve svém blogu zamýšlí nad tím, jak optimalizovat nahrávání JS kódu, a navrhuje několik technik a postupů, jak docílit rychlého a optimálnějšího načítání skriptů u aplikací, které se skripty intenzivně pracují.
Obecně se věří, že úspěch v kreativní profesi, mezi které patří i velká část softwarové vývojařiny, je přímo úměrný kreativitě. Tedy že čím víc nápadů, tím líp. Bohužel to neplatí tak doslova; mnohem důležitější bývá schopnost své nápady ukočírovat a kreativitu omezit. Nebo alespoň najít někoho, kdo nám ji omezí.
Vytváříte-li grafiku v Illustratoru, může vám přijít vhod nástroj AI->Canvas, který dělá přesně to, co jeho název naznačuje: převádí grafiku z Adobe Illustratoru do kódu, který kreslí totéž v HTML5 elementu Canvas. Či naopak – pokud potřebujete…