Překlad rozhovoru mistra s učněm o softwarové architektuře.
Archiv pro štítek: překlady
Dnes přinášíme překlad dvou článků od Roberta C. Martina (známý jako Uncle Bob), autora knihy Clean code a spoluautora Manifestu agilního vývoje. Jedná se o programátorskou přísahu a její zdůvodnění, zamyšlení nad etikou. Programátoři mají obrovskou moc a s tím by měla přijít i veliká zodpovědnost.
Funkcionální programování lze jen stěží označit za novinku. Už počátkem 90. let jsem na univerzitě napsal spoustu kódu v LISPu. Před 25 lety. A už v té době byl zmíněný jazyk o něco starší než moje tehdejší študácké já.
Před několika lety jsem přistoupil na jeden freelance projekt: implementaci Internet Explorer komponenty v C++. V té době jsem na jiných projektech fakturoval zdravou hodinovou sazbu, tento konkrétní klient však trval na fixní ceně. Na základě nějakého dočasného zatemnění mysli jsem učinil výjimku a přijal jsem předem odsouhlasený rozpočet. Projekt se zdál přece jen být poměrně zajímavý a požadavky jasné jako facka. Co by se mohlo stát, že?
Jsou pointery a rekurze latinou softwarového inženýrství?
Jak se kód přesouvá ze serveru do prohlížeče, role vývojářů se mění. Platí stále, že veškerý kód běžící v prohlížeči je front-end? Nad tím se zamýšlel Matthew Gertner. Překlad jeho článku vám dnes přinášíme.
Registrovat se. Registrovat se. Registrovat se. — Tohle Lenin nikdy neřekl. A váš návštěvník o to možná ani nemá zájem, na to nikdy nezapomínejte.
Dnes vám nabídneme k zamyšlení fiktivní příběh fiktivního člověka. Poselství příběhu už ovšem fiktivní není.
Přehled nástrojů pro herní vývojáře, který sestavili lidé z Mozilly.
Překlad populárního článku se dostal do druhé části. Najdete v ní desatero přikázání a také srovnání nováčků s experty.