„Jestli si myslíte, že uživatelský prožitek u mobilních aplikací je záležitost volby správného frameworku, a pak stačí jen počítat s malým displejem, tak se zamyslete znovu,“ píše Mike Gualtieri v úvodu nového výzkumu Forrester Research, který…
Archiv pro štítek: Mobilní vývoj
Analytici společnosti Gartner předpovídají, že v následujících letech porostou prodeje tabletů; tahounem by měl být i nadále Apple se svým iOS, ovšem bude ztrácet podíl na trhu – z loňských 84% by měl jeho podíl poklesnout až…
Mobilní Firefox (kódové označení Fennec) vyšel krátce po uvolnění FF4.0 i pro OS Maemo a Android. Jak píše TechCrunch, nový mobilní Firefox věnuje pozornost především podpoře HTML5 a podpora Flashe chybí. Přitom Android s Adobe spolupracuje…
Obdoba HTML5 Boilerplate pro mobilní zařízení dospěla do oficiální verze 1.0. Tuto šablonu pro mobilní aplikace, kterou můžete využít spolu s běžnými mobilními knihovnami a frameworky, naleznete na webu Mobile Boilerplate.
Pojďte si poslechnout přednášku Michala Šrajera z Inmite o tom, jak vypadá vývoj mobilních aplikací od teoretického základu až po praktickou implementaci. Akce se koná ve čtvrtek 31. 3. 2011 v 18 hodin v areálu VŠE v Praze. Další podrobnosti o akci…
Pro mobilní operační systém Android je v Android Marketu dostupný Flash Player ve verzi 10.2 (článek na blogu Adobe). Mezi vylepšení patří: zvýšení výkonnosti pomocí lepšího využití hardwareových zdrojů, a to jak pro tablety s verzí…
Známý server UX Booth publikoval poměrně rozsáhlý článek na téma návrhu formulářů pro mobilní zařízení. Mezi probíranými tématy najdete: umístění label elementů redukce rozsahu formulářů na nejnutnější pole slučování více polí využití výhod…
Ukázku postupu, jak lze vytvořit v HTML5 například Tetris, uzpůsobený pro iPhone, naleznete v článku na serveru Six Revisions. Autor ukazuje základní komponenty takového HTML, které zajistí, že se stránka chová jako aplikace, a jako…
Webové prohlížeče v mobilních telefonech jsou stále oblíbenější platformou pro vytváření aplikací. Důvodem je především snazší přenositelnost mezi platformami (v porovnání s nutností napsat aplikaci celou znovu, např. při přenášení z iOS na Android). Projektů a knihoven,…
Vývoj mobilních aplikací, založených na HTML, zdržuje neustálou nutností mít zařízení fyzicky u sebe a zkoušet to na něm. Vývojářům, co používají prohlížeč Chrome, by mohlo pomoci Ripple, což je plugin pro Chrome, který…