V závěrečné části naší trilogie si ukážeme, jak se pomocí Happstacku dá pracovat s formuláři, pomocí kterých uživatelé mají možnost zadávat data do našich webových aplikací. Rovněž si představíme ukládání dat do stavové monády MACID.
Archiv pro štítek: Knihovny a frameworky
Google AppEngine je cloudové běhové prostředí nabízené Googlem. V základní verzi jej lze používat s určitými omezeními i zdarma. Aplikace pro AppEngine musí být napsány v Pythonu nebo v Javě, i když existují řešení, jak např. v Javě spustit interpret…
Thomas Frank představil knihovnu SQLike – knihovna je napsána pro JavaScript a ActionScript 3 a umožňuje provádět dotazy podobné SQL dotazům nad polem objektů nebo polem polí. Dotaz může vypadat např. takto (viz stránka ukázek):…
Na webu Debuggable představil Felix Geisendörfer knihovnu Formidable, která zrychluje zpracování uploadovaných dat v prostředí Node.js. Podle článku je rychlost zpracování „dostatečná na to, aby dokázala využít 1GB linku“.
Velkou výzvou pro tvůrce webových aplikací je schopnost jejich fungování i v offline módu. Nové technologie přináší spoustu pomůcek, které vytváření takových aplikací usnadňují. Alex Kessinger ukazuje, jak napsat takovou aplikaci za použití frameworku YUI.
Stručný úvod, napsaný formou dialogu, vyšel na webu Debuggable.com pod názvem Understanding Node.js. přináší odpovědi na otázky jako jsou „Proč bych to měl používat?“ a „To je hezké, ale totéž dokážu v PHP, Pythonu,…
V první části jsme si Happstack zběžně představili, nainstalovali a napsali si triviální program. Abychom si mohli předvést něco složitějšího, musíme se nejprve podívat na zpracování URL a na různé způsoby prezentace HTML kódu.
O autentizačním protokolu OAuth už na Zdrojáku řeč byla. Pro PHP existuje plná implementace, a to jednak přímo v PHP, jednak i jako PECL modul (PECL OAuth). Jak s tímto modulem vytvořit OAuth providera ukazuje na svém…
Node.js by mělo podporovat všechny POSIX systémy, tedy včetně Windows s MinGW, ale zatím je testováno pouze na Linuxu, MacOS X a Solarisu. Pokud ale chcete použít tuto technologii na platformě Windows (lépe řečeno…
Betaverze Flash Playeru 10.1 pro Android je k dispozici na stránkách Adobe. Stahovat můžete zde: http://labs.adobe.com/downloads/flashplayer10.html Další informace: pro vývojáře, pre-release program AIR pro Android