JavaScriptMVC je dalším z javascriptových frameworků. Řídí se pěti základními pravidly, které, jak autor frameworku tvrdí, mají vnést řád do vašich programů. Pokud si chcete JavaScriptMVC vyzkoušet, přečtěte si krátký tutorial nebo si prohlédněte…
Archiv pro štítek: JavaScript
Jx je javascriptová knihovna pro tvorbu grafického rozhraní rich internet aplikací. Je postavena na MooTools a distupná pod MIT licencí. Na webové stránce projektu najdete řadu ukázek použití, od tvorby layoutu přes dialogy,…
V tomto dílu dokončíme přehled implementací JavaScriptu a podíváme se, kde všude kromě webových prohlížečů se dá tento jazyk najít. JavaScript můžeme totiž používat také v Javě, Flashi, .NETu, ale třeba i na webovém serveru Apache, v Emacsu a v několika jiných nečekaných prostředích.
Někteří uživatelé si oblíbili ovládání gesty. Ale jak snadno gesta myši rozpoznávat? K tomu vám poslouží knihovna pro rozpoznávání gest určená pro JavaScript, C# a Flash. Snadno s ní můžete definovat svá gesta a nechat…
Líbí se vám hry vytvářené pomocí canvasu? Myslíte si, že je složité je vytvořit? Následující tutoriál vás přesvědčí o opaku. Krok za krokem (od nakreslení prvního kolečka až po hotovou hru) vás provede tvorbou…
Součástí nočních verzí Firefoxu je implementace tzv. Web Workers. Web Workers, které jsou součástí připravované specifikace HTML5, přidají prohlížečům možnost spouštět JavaScript ve více „vláknech“ (úmyslně vkládáme do uvozovek, protože oproti klasickým vláknům…
Je vaše webová aplikace zabezpečená proti Cross-Site Request Forgery (CSRF)? V článku se dozvíte, co znamená CSRF. Vysvětlíme, proč se jedná o bezpečnostní riziko nezávisle na tom, zda vaše formuláře používají metodu GET nebo POST. A dále ukážeme způsob, jak se můžete vůči tomuto problému bránit.
O nové HTML značce canvas, která umožňuje vykreslování na straně klienta, jste už nejspíš slyšeli. Ne každému ale může vyhovovat její javascriptové API. Proto vznikl projekt Liquid Canvas. Jedná se o javascriptovou knihovnu postavenou jako…
Dnešním dílem opouštíme teorii a začínáme se věnovat konkrétním implementacím JavaScriptu. Dnes stručně projdeme ty, které jsou k nalezení uvnitř webových prohlížečů Internet Explorer, Firefox, Safari, Opera, Google Chrome a několika dalších. Ukážeme si, co je pro ně charakteristické.
Objekt arguments v JavaScriptu je užitečný, ale zrádný (např. tváří se jako pole, ale ve skutečnosti to pole není). Článek arguments: A JavaScript Oddity upozorňuje na možná využití tohoto objektu (např. funkce s proměnným počtem argumentů)…