K dispozici je řada minimalizátorů javascriptového kódu. Tino Zijdelovi se ale žádný z nich nezamlouval a rozhodl se napsat vlastní. Tak vznikl JSMin+. Ovšem velmi zajímavý je rozbor, který Tino sepsal a ve kterém nejenže…
Archiv pro štítek: JavaScript
Canvas je pravděpodobně jednou z nejrevolučnějších značek HTML5. V dnešním článku si tuto značku představíme a naučíme se její základní použití. Ukážeme, jak pomocí ní kreslit základní geometrické útvary přímo do webové stránky.
Pokud patříte mezi ty javascriptové vývojáře, kteří bez svého jazyka dlouho nevydrží, možná vám přijde k duhu některé z následujících triček či hrnečků (po najetí myší se objeví lupa). Mezi javascriptovými tričky typu I eat AJAX…
Ajaxový server Jaxer od společnosti Aptana je postavený na Firefoxu a umožňuje používání JavaScriptu i na serverové straně webových aplikací. Oproti klasickému JavaScriptu na straně klienta nabízí Jaxer další rozhraní, např. pro práci s databázemi. V dnešním článku si ukážeme, jak toto rozhraní funguje.
FT.com přinesl článek o dánském programátorovi Larsu Bakovi, autorovi javascriptového enginu V8, který je součástí prohlížeče Google Chrome (Larse můžete spatřit v krátkém videu představujícím V8). V článku se mj. dozvíte, jak Lars pracuje z domova, že…
Vyšla finální verze 1.3 javascriptového frameworku Dojo. Samozřejmostí je kompatibilita s nejnovějšími verzemi prohlížečů včetně IE8, zlepšen byl výkon a upraveno a rozšířené bylo i API celého frameworku (nové jsou např. funkce dojo.create a dojo.destroy). Dojo…
Pokud si chcete porovnat rychlost javascriptových frameworků, můžete vyzkoušet test TaskSpeed. Testy proběhnou ve vašem prohlížeči a výsledky budou po vašem odsouhlasení odeslány na server, kde se generují žebříčky. Z těch se zatím jako…
Součástí Dojo 3.1 je i nová komponenta dojox.charting určená pro dynamické vytváření grafů. Grafy nejsou (na rozdíl od většiny podobných knihoven) vykreslovány pomocí canvasu, ale pomocí běžných HTML + CSS prostředků. Grafy bez problému fungují…
Projekt GX, který se vznosně nazývá „JavaScript Animations Framework“, je jednoduchá knihovna, která vám umožní vytvářet animace napříč prohlížeči. Její chování a syntaxi můžete prozkoumat na stránce s několika ukázkami, případně v dokumentaci. Více se…
Pokud používáte ve svých aplikacích canvas z HTML5, pak také pravděpodobně používáte knihovnu Explorercanvas, která namízí jeho emulaci pro Internet Explorer (prostřednictvím VML). V takovém případě byste měli upgradovat. Vyšla nová verze knihovny, která zejména…