Dojo Toolkit patří mezi populární javascriptové frameworky. V nadcházející sérii článků vám představíme jeho základní vlastnosti. Dnes začneme obecnými informacemi.
Archiv pro štítek: JavaScript
Nedávno jsme si vytvořili pěknou implementaci Wolfensteina. Dnes do ní vedle hráče přidáme i další bytosti – strážce. Ti budou hráče vytrvale pronásledovat, pokud jim v tom nebude zrovna bránit zeď nebo jiná překážka. Jakmile hráče dostihnou, tak se na něj upřeně podívají a…
Peter-Paul Koch v rámci svého velkého testu mobilních prohlížečů vytvořil tabulku srovnávající podporu DOM. Některé prohlížeče budou ještě do tabulky doplněny, ale již v tuto chvíli v ní najdete pěkný přehled.
Yahoo nedávno spustilo službu Placemaker. Jedná se o službu, která na vstupu akceptuje libovolný text a na výstupu zašle souřadnice míst zmíněných v daném textu. JS-Placemaker je javascriptová knihovna pro volání této služby. Vyzkoušet si ji…
Ve druhém dílu miniseriálu o připravované 5. edici ECMAScriptu se podíváme na další novinky, které tato specifikace přináší. Řeč bude především o nových funkcích pro práci s poli, podpoře JSON a striktním režimu vykonávání kódu.
Box2D.JS je javascriptový port fyzikálního enginu Box2d (k zobrazování používá značku canvas). Následující ukázka vám předvede, jak jej můžete snadno používat za pomocí javascriptového portu jazyka Processing.
Posledně jsme naši implementaci Wolfensteina zrychlili, dnes ji pro změnu zkrášlíme. Přidáme do herní plochy (do našeho hradu) několik objektů, s pomocí kterých herní prostředí vytvoří tu správnou atmosféru. Prováděné změny v kódu budeme komentovat, abyste jim porozuměli a příště to zvládli sami.
Před cca měsícem a půl byl vydán finální pracovní návrh 5. edice specifikace ECMA-262, která definuje podobu JavaScriptu (nebo přesněji ECMAScriptu). Tento článek je prvním dílem dvoudílného miniseriálu, ve kterém se seznámíme s nejdůležitějšími změnami a novinkami, které nová verze specifikace přináší.
Aaron Newton, jeden z vývojářů MooTools, se pokusil porovnat javascriptové frameworky jQuery a MooTools. Zatímco jQuery je hlavně o zjednodušení práce s HTML a DOM, tak MooTools hlavně o pěkném kódu a objektovém programování. Více se dočtete…
Ariane je „pathfinding tool“, čili knihovna, která hledá spojení mezi dvěma body skrze překážky. Hodí se mj. k tvorbě javascriptových her. K dispozici je jednoduché demo, na kterém můžete detailně vidět, jak celý proces nalézání…


