Yahoo nedávno spustilo službu Placemaker. Jedná se o službu, která na vstupu akceptuje libovolný text a na výstupu zašle souřadnice míst zmíněných v daném textu. JS-Placemaker je javascriptová knihovna pro volání této služby. Vyzkoušet si ji…
Archiv pro štítek: JavaScript
Ve druhém dílu miniseriálu o připravované 5. edici ECMAScriptu se podíváme na další novinky, které tato specifikace přináší. Řeč bude především o nových funkcích pro práci s poli, podpoře JSON a striktním režimu vykonávání kódu.
Box2D.JS je javascriptový port fyzikálního enginu Box2d (k zobrazování používá značku canvas). Následující ukázka vám předvede, jak jej můžete snadno používat za pomocí javascriptového portu jazyka Processing.
Posledně jsme naši implementaci Wolfensteina zrychlili, dnes ji pro změnu zkrášlíme. Přidáme do herní plochy (do našeho hradu) několik objektů, s pomocí kterých herní prostředí vytvoří tu správnou atmosféru. Prováděné změny v kódu budeme komentovat, abyste jim porozuměli a příště to zvládli sami.
Před cca měsícem a půl byl vydán finální pracovní návrh 5. edice specifikace ECMA-262, která definuje podobu JavaScriptu (nebo přesněji ECMAScriptu). Tento článek je prvním dílem dvoudílného miniseriálu, ve kterém se seznámíme s nejdůležitějšími změnami a novinkami, které nová verze specifikace přináší.
Aaron Newton, jeden z vývojářů MooTools, se pokusil porovnat javascriptové frameworky jQuery a MooTools. Zatímco jQuery je hlavně o zjednodušení práce s HTML a DOM, tak MooTools hlavně o pěkném kódu a objektovém programování. Více se dočtete…
Ariane je „pathfinding tool“, čili knihovna, která hledá spojení mezi dvěma body skrze překážky. Hodí se mj. k tvorbě javascriptových her. K dispozici je jednoduché demo, na kterém můžete detailně vidět, jak celý proces nalézání…
Scott Schiller napsal třídílný seriál zabývající se animacemi v JavaScriptu. V prvním dílu se seznámíte se základními principy javascriptových animací, v druhém dílu se naučíte vytvářet plynulé animace a ve třetím dílu se naučíte skládat animace…
Možná si ještě vzpomenete na článek, ve kterém jsme vytvářeli Wolfensteina pomocí JavaScriptu přímo v prohlížeči. Dnes budeme pokračovat. Nejprve zlepšíme rychlost a pak začneme vylepšovat hru samotnou. Opět budeme používat pouze HTML, JavaScript a kaskádové styly.
Jacob Seidelin přidal další sadu javascriptových her na svůj herní portál. Najdete mezi nimi tertis na několik způsobů, invanders a také sadu adventur. Jako obvykle obsahují anotace her přehled použitých technologií.