Nedávné vydání nové verze Internet Exploreru bylo doprovázeno marketingovou kampaní, jejímž sdělením bylo, že IE9 podporuje HTML5 ze všech prohlížečů nejlíp. Na to zareagoval Paul Rouget z Mozilly prohlášením, že IE9 implementuje HTML5 ze všech prohlížečů nejhůř. Jak to tedy vlastně je? Co je lež a co realita?
Archiv pro štítek: HTML5
Obdoba HTML5 Boilerplate pro mobilní zařízení dospěla do oficiální verze 1.0. Tuto šablonu pro mobilní aplikace, kterou můžete využít spolu s běžnými mobilními knihovnami a frameworky, naleznete na webu Mobile Boilerplate.
Mobilní zařízení dokážou pracovat s aplikacemi napsanými v HTML. Ale co opačný postup, tj. přepsání nativní aplikace do HTML5? Je to možné. Jak na to, kde se můžete setkat s problémy a jak je vyřešit, ukáže na reálném příkladu „matematické tabule“ Jeremy Chone, vývojář společnosti N2N-Apps.
Možná jste během posledních měsíců zaznamenali rostoucí popularitu javascriptové knihovny yepnope.js. Ta umožňuje podmíněné načítání skriptů a CSS souborů, ale nejen to. Co všechno knihovna dokáže a kdy se může hodit představuje článek…
Nástroj „Wallaby“ od Adobe umožňuje převádět FLA soubory do HTML5, což se může hodit zejména grafikům a animátorům, kteří cílí svůj animovaný obsah na iOS. Článek vás seznámí i s dalšími možnostmi převodu. Pojďme se podívat, jak na to.
Přehlednou tabulku, zahrnující i IE9, připravil server Quirksmode: HTML5 Inputs. Nejlepší podporu těchto prvků z testovaných prohlížečů má Opera 11. V testu bohužel chybí prohlížeče na mobilních zařízeních, které by měly reagovat na odlišné typy např. odlišným…
Ukázku postupu, jak lze vytvořit v HTML5 například Tetris, uzpůsobený pro iPhone, naleznete v článku na serveru Six Revisions. Autor ukazuje základní komponenty takového HTML, které zajistí, že se stránka chová jako aplikace, a jako…
Microsoft v rámci podpory IE9 pořádá soutěž pro vývojáře webových aplikací, nazvanou {Dev:unplugged}. Pravidla jsou jednoduchá: Žádné pluginy. Aplikace musí být plně optimalizovaná pro HTML/CSS/JS na straně klienta (žádné omezení na serveru). Stejný kód.…
Webové prohlížeče v mobilních telefonech jsou stále oblíbenější platformou pro vytváření aplikací. Důvodem je především snazší přenositelnost mezi platformami (v porovnání s nutností napsat aplikaci celou znovu, např. při přenášení z iOS na Android). Projektů a knihoven,…
O tom, že Adobe chystá nástroj na převod flashových animací do HTML5 se hovoří už dlouho. Projekt má kódové označení „Wallaby“ a můžete si jeho preview verzi stáhnout ze stránek Adobe.