Pracovní skupina pro HTML u W3C přesouvá své specifikace na GitHub, dočtete se to ve včerejší zprávě na hlavním blogu W3C. Editoři nyní používají GitHub jako své primární úložiště, můžete se jim při sledování…
Archiv pro štítek: HTML
V poslední vývojové verzi prohlížeče Chrome můžete v HTML a JS vytvářet desktopové aplikace. Vytváří se podobně jako rozšíření pro Chrome, ale běží v samostatném okně a chovají se jako desktopová aplikace. Chrome tak následuje prohlížeče…
Mezi nepříliš často používané HTML značky patří definiční seznamy (<dl>, <dt>, <dd>). Jonathan Hobson se je na SitePointu pokusil trochu oprášit v článku In Defence of the Definition List.
Co bude po HTML5 zatím moc nevíme, ovšem W3C už v tuhle chvílí sbírá první myšlenky. Což není zas tak moc předčasné, ostatně většina „HTML5 novinek“ byla v nějaké podobně (alespoň orientační) navržena před cca…
Po letech fungující spolupráce W3C a WHATWG na vývoji HTML5 dochází k rozštěpení. Oznámil to včera editor HTML5 Ian Hickson. Cíle W3C a WHATWG se prý natolik odchýlily, že spolupráce již není možná. W3C…
Trvalé lokální úložiště je jednou z oblastí, kde měly nativní klientské aplikace (desktopové) výhodu nad webovými aplikacemi. Představme si současné možnosti webových aplikací pro lokální ukládání dat.
Podívejme se na canvas z HTML5. Předvedeme si kreslení základních tvarů, cest, barevných přechodů a používání obrázků. Nakonec zkusíme v canvasu naprogramovat hru Halma.
V článku si vysvětlíme základní principy, jak fungují HTML5 aplikace na mobilních zařízeních (nejen) se systémem Windows Phone 7. Podíváme se podrobněji na to, jak mohou získávat informace z telefonu, a ukážeme si jednoduchou „hybridní“ aplikaci, která dokáže komunikovat s operačním systémem telefonu.
Když se občas na přednáškách ptám, jakou verzi HTML posluchači používají, jsem vždy překvapen tím, že naprostá většina se hlásí k XHTML. Při bližším ohledání stránek tvůrců v XHTML však vyjde najevo, že káží víno a pijí špinavou vodu. Svůj validní XHTML kód podsouvají prohlížeči se špatným MIME typem text/html a nutí jej používat parser HTML. HTML5 přináší některé změny syntaxe, které konečně umožňují tuto praktiku dělat tak, abychom se za ni nemuseli stydět.
Kodér je takový nenápadný člověk v týmu, takový ten otloukánek, co „nedělá nic kreativního, jenom ty skvělé nápady našich kreativců přepisuje do toho HTML“, a na kterého se nadává, když se web „rozsype“. Ve skutečnosti je dobrý kodér vlastně takový multiinstrumentalista, co musí umět spoustu věcí…