U e-shopů jsme si zvykli na leccos a spoustu nepovedených detailů přehlížíme. Takové drobnosti mohou však nákup znepříjemnit, návštěvníka otrávit či dokonce poslat ke konkurenci. Na příkladu jednoho z nejlepších evropských e-shopů si ukažme, jak jej lze udělat, aby bylo nakupování příjemným zážitkem.
Archiv pro štítek: design
Agentura Dobrý web realizovala rozsáhlý průzkum chování uživatelů českého internetu, jehož smyslem bylo zjistit jejich zvyklosti, preference a úroveň povědomí o základních prvcích na webové stránce. Z výsledků průzkumu pak vznikl následující seznam doporučení pro tvůrce webů.
Ne jen samými novými technologiemi a frameworky živ je webař. Někdy je také třeba vymyslet řešení pro, na první pohled triviální, věc – jako třeba interaktivní mapa ČR s vyznačenými kraji, která bude reagovat na „ježdění myší“ a zvýrazňovat kraje (hover) a bude navíc umožňovat mít jeden kraj vybraný.
Polemický článek na serveru UXMag probírá a na příkladech ilustruje rozdíl mezi návrhem, který je „vedený uživatelem“ (user-led) a návrhem, který je „zaměřený na uživatele“ (user-centric). Správný návrh by měl být zaměřený na…
Zdá se, že pro většinu lidí, věnujících se zlepšování přístupnosti, spolu procento okamžitých odchodů a stránkování obsahu nijak nesouvisí. V článku vám autor předvede, jak technická změna provedení stránkování může snížit procento okamžitých odchodů na vašem webu.
Stránkování je technika rozdělující webové stránky s příliš mnoha záznamy do více kratších stránek. Což asi není třeba vysvětlovat, protože se stránkováním se setkáte skoro na každém webu. O to je smutnější, jak často webdesignéři v této disciplíně selhávají.
MySpace, předchůdce boomu sociálních sítí, je v poměrně vážných problémech. Mnoho lidí se ptá, co bylo příčinou těchto problémů – např. v tomto vláknu. Velmi často se objevuje názor, že příčinou úpadku je především děsivé uživatelské…
Použitelnost (Usability), User Experience (UX), ergonomie – to jsou slova, která často bývají komentována nelichotivě, jako nesmysly, výmysly, „zlatý důl pro poradce, co pořádnou práci nedělají, ale chytří jsou jak rádio…“ V článku se pokusíme toto nelichotivé klišé trochu poopravit a vysvětlit si, oč vlastně jde.
Změnit komplet vzhled stránek (nebo jakéhokoli produktu) je vždy riskantní a náročnou akcí, na které můžete ztratit víc, než chcete získat. Dokladem budiž diskuse o jakékoli změně designu, která je téměř vždy vnímána uživateli jako špatná (protože je nutí ke změně). Lze vůbec udělat redesign tak, aby nenaštval?
Obecně se věří, že úspěch v kreativní profesi, mezi které patří i velká část softwarové vývojařiny, je přímo úměrný kreativitě. Tedy že čím víc nápadů, tím líp. Bohužel to neplatí tak doslova; mnohem důležitější bývá schopnost své nápady ukočírovat a kreativitu omezit. Nebo alespoň najít někoho, kdo nám ji omezí.






