Počínaje tímto článkem bude na Zdrojáku v následujících týdnech vycházet seriál, v němž se naučíme programovat aplikace pro Android. Dnes si nainstalujeme a rozchodíme vývojové prostředí a vytvoříme Hello World aplikaci.
Archiv pro štítek: Android
Nástroj on{x} neslouží k programování celých aplikací pro Android, nýbrž ke skriptování akcí pomocí JavaScriptu. Pokud si do mobilního zařízení se systémem Android nainstalujete aplikaci on{x} od Microsoftu, můžete si naprogramovat akce při výskytu…
Dnes zveřejněný projekt www.androidsamples.com má za cíl sběr inspirujících screenshotů androidích aplikací. Pochází z české dílny, stojí za ním Michal Feltl, který ho dnes představil na svém blogu. Projekt byl spuštěn s 200 screenshoty, autor očekává…
V dnešním článku si představíme knihovnu Android Query, která se po vzoru jQuery snaží zjednodušit některé úkoly na Androidu. Podíváme se na její koncepci a pak si naprogramujeme prohlížeč obrázků z Flickru.
Tomáš Zvěřina je nejen androidí vývojář, jehož aplikace vyhrály několik soutěží, je také organizátorem loňského androidího protestu „We want to sell our Apps!“ Cíl protestu byl splněn, vývojáři z ČR už své androidí aplikace prodávat můžou; jak současnou situaci vnímá jeho organizátor?
Připadá vám programování pro Android nepohodlné? Ale co s tím? Co zkusit nějaký framework? Projekt AQuery (Android Query) využívá podobnosti s frameworkem jQuery, který se ve světě webu stal téměř standardem. A podobnost není jen v názvu,…
Nemožnost prodeje aplikací na Google Play (dříve Android Market) byla poměrně ošklivá skvrna na slunci celé androidí platformy. Po několika letech je a pryč a čeští vývojáři mohou začít oficiálně své aplikace na…
Leviathan Security Group se pokusil zmapovat, co o vás může zjistit androidí aplikace, která nemá přidělená žádná práva, tzv. Zero-Permission aplikace. A není toho málo. Základem je čtení obsahu SD karty. Jak může aplikace získaná…
Tablety začínají v určitých oblastech nahrazovat počítače. A Android je jedním z nejrozšířenějších tabletových operačních systémů. Dnes si ukážeme, jak s pomocí Fragmentů upravit androidí aplikaci tak, aby se dokázala přizpůsobit telefonu i tabletu.
Chytrému telefonu jsem se dlouhou dobu bránil. Zastávám názor, že mobil by neměl být chytřejší než jeho uživatel a nebyl jsem si zcela jistý, zda bych to v případě smartphonu sám splňoval. A tak jsem halasil, že telefonování, SMSky a 640 kb paměti přece stačí každému a Hada nebo Tetris si můžu zahrát i na svém letitém černobílém pitomofonu.