Petr Staníček vytvořil dva zajímavé pluginy pro jQuery. Prvním je plugin onFontResize, který vyvolá příslušnou událost kdykoliv uživatel změní v prohlížeči velikost písma (podle experimentů redakce se jedná skutečně pouze a jen o změnu samotné…
Archiv pro kategorii: JavaScript
Projekt JSINQ je javascriptová knihovna implementující LINQ (Language Integrated Query), který můžete znát z .NETu. Úvod do používání najdete v dokumentaci, tvorbu dotazů si můžete vyzkoušet i online. Pokud uvažujete o použití JSING, přečtěte si často…
Ubiquity je revoluční rozšíření prohlížeče Firefox, které umožňuje přidávání dalších příkazů do rozhraní prohlížeče. Pokud si chcete Firefox rozšířit, není nic snazšího, než se naučit vytvářet příkazy pro Ubiquity. Jak na to si povíme v tomto článku.
V předchozích dílech našeho seriálu jsme si popisovali implementace JavaScriptu uvnitř webových prohlížečů. Dnes jejich svět opustíme a podíváme se na Rhino, implementaci JavaScriptu v Javě. Představíme si její interpret a kompilátor a především si popíšeme, jak JavaScript umí díky Rhinu spolupracovat s Javou.
Online referenční příručky SitePointu pro HTML a CSS jsou známé a hojně používané (pokud je neznáte, můžete to dohnat). Nyní byly inovovány a přibyla i nová sekce o JavaScriptu. Ovšem asi nejzajímavější novinkou je Firescope.…
Tomáš Helebrant se na Twitteru v sobotu ptal, zda lze vytvořit plnohodnotnou grafickou adventuru v HTML a JavaScriptu. A zřejmě nelenil a začal pracovat na jejím vytvoření. K dispozici je i první ukázka, která sice ještě není hratelná…
Petr Kobalíček vytvořil javascriptovou knihovnu BLite. Vznikla úpravou a rozšířením knihovny dLite od Roberta Nymana. Mezi její základní funkce patří detekce prohlížečů, událost DOMReady, jednodušší práce s DOM, událostmi a CSS, dále pak vlastní…
Nedávno vydaná verze javascriptového frameworku jQuery 1.3 obsahovala několik chyb, které najdete opraveny v nové verzi 1.3.1. Oproti verzi 1.3 nedošlo k žádným změnám v rozhraní, upgrade by tedy měl být bezproblémový.
Knihovna Canvas 3d JS poskytuje rozsáhlé rozhraní pro tvorbu a ovládání 3D scén pomocí JavaScriptu a canvasu. V tuto chvíli plně funguje jen s nainstalovaným rozšířením do prohlížeče Firefox, protože 3D rozhraní canvasu v prohlížečích je…
Aaron Newton, jeden z vývojářů MooTools a autor knihy MooTools Essentials, na svém blogu popisuje současný stav projektu. Zmiňuje se o odtržení uživatelské komunity od vývojářů projektu, které se objevilo již před nějakým časem a…