Včera vyšla finální podoba verze 3.2 známého JS frameworku ExtJS. Kromě oprav chyb přináší i některé nové vlastnosti a vylepšení grafického rozhraní i backendu. Jako jednu z významných novinek uvádějí autoři i interní nasazení unit testů, které zvyšuje…
Archiv pro kategorii: JavaScript
Michal Augustýn vydal přepracovanou verzi svého textu o JavaScriptu z pohledu programátora, zvyklého na klasické jazyky. Srozumitelnou formou vysvětluje odlišnosti JavaScriptu od klasických C-like jazyků. Článek vhodně doplňuje sérii článků o JS a OOP od Daniela…
V předchozích článcích na téma objektově orientovaného programování v Javascriptu jsme probrali způsoby, jak k objektům v JS lze přistupovat a řekli jsme si, jaký způsob je přijatelný a proti kterým lze mít výhrady. Na závěr se podíváme, jak se k problému staví ostatní javascriptové knihovny a jak řešit OOP efektivně.
V předchozím článku jsme si ukázali, jak se v Javascriptu řeší zapouzdření a objekty, ukázali si nejčastěji používané postupy a vysvětlili si, proč jsou špatné. V dnešním pokračování si ukážeme, jak se dědičnost v Javascriptu implementuje správně, pomocí prototypů.
Úniky paměti (memory leaks) patří k chronickým a dlouhodobým problémům javascriptových enginů – zejména uživatelé Firefoxu si s nimi užili své. Velmi často však za paměťovou náročnost může programátor, který použil špatnou jazykovou konstrukci. Seznam takových…
Rychlosti internetových přípojek stále rostou a na nějaký ten megabajt dnes už skoro nikdo nehledí (uživatelé mobilního připojení to mohou vidět jinak). Přesto není příliš přívětivé posílat návštěvníkům stránek velké obrázky nebo skripty o velikosti stovek kilobajtů. V článku si ukážeme, jak zmenšit skripty v JavaScriptu.
V článku Hostujte část webu zdarma u Google jsme si ukázali způsob, jak lze některé knihovny, které na webu používáme, hostovat na cizích serverech a využít jejich infrastruktury (CDN). Na přehledném webu CDNCatalog naleznete odkazy…
Ke strojovému zpracování složitějších dat (např. jazyků) je zapotřebí tzv. parser, tedy nástroj, který dokáže zpracovat zdrojový text a „rozebrat“ ho na snadněji zpracovatelné elementy. Naštěstí není nutné psát pro každý jazyk parser…
Jak funguje objektově orientované programování v Javascriptu? Má Javascript třídy nebo nemá? Jak se implementuje dědičnost? Na tyto otázky si odpovíme v sérii článků, a ukážeme si, že Javascript je flexibilní, objektově orientovaný jazyk, vhodný nejen pro rychlé prototypování, ale i pro vývoj složitých aplikací.
Třetí verze JavaScriptové knihovny ExtJs vyšla loni v červnu. Jedna z nepřehlédnutelných funkcí, uvedených v nové verzi tohoto frameworku, je možnost zobrazovat data v grafech, realizována pomocí technologie Flash. V článku si popíšeme komunikaci mezi Flash objektem, JavaScriptem a ExtJs.