JavaScript Doctor je nástroj, který udělá statickou analýzu vašeho JavaScriptu a pomůže vám zorientovat se v jeho struktuře. Popíše objekty i funkce, spočítá jejich parametry a zjistí typ těchto parametrů, poradí si s callbacky a vůbec…
Archiv pro kategorii: JavaScript
Použití JS obfuskace a packerů a zmenšení vyházením mezer a řádkování je hezká věc, ale co ve chvíli, kdy potřebujeme takový kód opravit nebo změnit, a zdroj je dávno v nenávratnu? Pomůže http://jsbeautifier.org/ – nástroj,…
Při psaní HTML by se člověku leckdy hodilo mít po ruce odkaz na známé hostované knihovny a nehledat je pokaždé na webu. Uložte si do Oblíbených odkaz na http://scriptsrc.net/ – na této stránce naleznete…
Šikovnou knihovnu PaintbrushJS pro zpracování obrázků v prohlížeči vytvořil Dave Shea (mimo jiného autor CSS Zen Garden). Prostým přidáním třídy k HTML elementu je možné obrázek (nebo obrázkové pozadí) rozostřit, převést do černobílé varianty, tónovat…
Pokud pracujete s JavaScriptem a snažíte se dělat složitější operace, znáte pravděpodobně nemilou situaci, kdy probíhá nějaký výpočet a uživatelské rozhraní nereaguje. Existují metody, jak tomuto zamrznutí předejít. Jednu z nich implementuje poměrně přívětivým způsobem…
Před několika dny jsme ve Zprávičkách upozorňovali na framework Sammy, který zjednodušuje použití části URL za znakem # („fragment“) coby informace o stavu JS aplikace. Ukázku toho jak s frameworkem Sammy pracovat, naleznete na NetTuts+:…
Mezi hlavní problémy webových aplikací patří jednosměrnost spojení – jakékoli změny, které udělal např. jiný uživatel v témže dokumentu, se projeví až ve chvíli, kdy první uživatel ten svůj znovu načte. Což je nepohodlné. Vývojáři…
Ačkoli se mezi programátory leckdy nahlíží na počítačové hry trošku pokrytecky jako na plytkou zábavu nehodnou vznešených úkolů Opravdového Programátora, je nepopiratelné, že právě hry ženou v některých oblastech vývoj kupředu a že se…
jQuery je velmi silná knihovna s mnoha funkcemi a metodami, které se často rády pletou, takže člověk musí u některých věcí, co nepoužívá každý den, zalistovat referenční příručkou a ujišťovat se, jestli opravdu použil to,…
Snad každý zná konzoli GameBoy od Nintenda. Poháněl ji upravený procesor Z80 a obsahovala LCD displej 160×144px, 8 kB RAM a vlastní hry byly na výměnných kartridžích. V článku GameBoy emulation in JavaScript se dozvíte,…