Zajímavou a asi nepříliš známou možnost ukazuje článek Scripting Photoshop with JavaScript. Popisuje vytváření skriptů, které manipulují s obrázkem v Photoshopu, a mohou tak sloužit k automatizaci některých činností či k dávkovému zpracování úloh.
Archiv pro kategorii: JavaScript
Prezentace High Performance JavaScript (dostupná na SlideShare) ukazuje některé techniky ke zrychlení JavaScriptu, založené na znalosti interní implementace tohoto jazyka (Nunboxing, Punboxing, Garbage Collector, reprezentace objektů, JIT kompiler atd.)
Je to opravdu, jak všichni věříme, text/javascript? Podle RFC 4329 by se v těchto případech typy s „text/*“ neměly používat, místo nich jsou doporučené application/javascript a application/ecmascript. Podrobněji se o této otázce rozepisuje Axel Rauschmayer na…
V JavaScriptu není k dispozici nějaký „univerzálně uznávaný testovací nástroj“, jako jsou JUnit či PHPUnit. Existuje několik dobrých testovacích frameworků – QUnit, JSUnit, FireUnit, … Vývojáři z Yahoo! nabízí nyní celé prostředí pro jednotkové testy – Javascript Unit…
Znáte JavaScript a zajímá vás jazyk Lua – stále populárnější skriptovací nástroj? Učení pro vás bude možná snazší, protože Lua je JS v mnohém podobná – syntaxí, closures, funkcemi první třídy apod. Průvodcem po podobnostech a…
Podrobně se na fungování optimalizace JavaScriptového enginu V8 podíval autor blogu Wingolog ve svém článkua closer look at crankshaft, v8’s optimizing compiler. Vysvětluje princip zpracování JavaScriptu v tomto engine, a především princip optimalizace kódu, kdy…
Před dvěma lety jsme si představili BISON – binární formu JSON. Po čase upozorňujeme na tento nápad znovu – tentokrát v podobě rozvinuté od jiného autora, s názvem BiSON. Autor tvrdí, že v engine V8 je binární JSON…
Zajímavá knihovna html2canvas vytvoří obrázek stránky (screenshot) v prohlížeči. Využije k tomu informací z DOM a informací o stylech a stránku vykreslí do elementu Canvas. Výsledky jsou velmi dobré, i když knihovna zatím nepodporuje některé vlastnosti CSS3 (stínování,…
Známá „otáčející se kolečka“, která naznačují, že uživatel musí počkat, než se něco nahraje či zpracuje, webdesignéři řeší nejčastěji pomocí animovaných GIFů. V moderních prohlížečích s Canvasem lze použít i JavaScript, který se o vykreslení animace postará.…
Všichni víme (floskule použita záměrně), že rozšiřování či měnění nativních objektů je fuj a zlo. Jedná se o pravidlo, které je dobré dodržovat, a většina JS programátorů by se jej měla držet raději univerzálně.…