O přístupnosti javascriptových aplikací pomocí ARIA jsme tu už psali. Před několika týdny vyšla finální verze její specifikace. Podpora v prohlížečích je více než skvělá, pokud jste doteď ARIA ignorovali, nastal čas to změnit.
Články strana 67 z 174
Grunt je robot automatizující nudné úkoly na frontendu s potenciálem ušetřit vám velké množství práce. V článku se podíváme, proč ho používat, jaké úlohy si v něm nastavit a jak si Grunt rozjet.
Vývojářské nástroje v Google Chrome přináší zajímavou novinku. Jedná se o stroj času, pomocí kterého můžete snadno ladit ajaxová volání, resp. procházet různými stavy vaší aplikace v čase pomocí zásobníku asynchronních volání.
Má váš počítač mikrofon? Pak k němu můžete přistupovat i z webové aplikace. Tedy, pokud jí to dovolíte. Ukážeme vám, jak na to, a můžete si to rovnou vyzkoušet.
Ladění canvasu v HTML5 může být pěkná dřina, pro kterou je i slušný javascriptový debugger jen neohrabaným nástrojem. Prohlížeče nám ale přispěchaly na pomoc. Přináší Canvas Inspektor, se kterým se i v pokročilejších animacích hravě vyznáte.
Nedivil bych se, kdyby někdo z vás nepřemýšlel, jestli o tom někdy v minulosti už slyšel. Co to sakra jsou „Server-sent events“? Mnoho lidí o nich nikdy neslyšelo, i když jsou s námi už docela dlouho. Za ta léta specifikace zaznamenaly významné změny a API vzalo za své, právě díky novějším sexy komunikačním protokolům, jako jsou třeba WebSockety.
Javascriptový MVC framework, který nabírá na popularitě – to je Ember.JS. V dnešním článku vám ho představíme.
Dnes se podíváme na zoubek novému frameworku koa. Koa je lehký serverový framework, který používá ECMA6 generátory pro tvorbu middleware. To má několik důsledků, například se v aplikaci nevyskytují nepřehledné callbacky a middleware se chová jako skutečný middleware, tedy může provádět akce před i po předání řízení nižším vrstvám aplikace.
Lokalizační framework L20n.js od Mozilly není jen pouhý tupý dosazovatel textu. Umožňuje nám například ovlivňovat obsah překladu pomocí námi poskytnutých dat, můžeme psát různá makra, nebo třeba adaptovat překlad na základě operačního systému, času nebo velikosti obrazovky. Ukažme si, jak na to.
Říkají vám něco Navigation Timing, High Resolution Time, Resource Timing a User Timing? Víte, co je to Performance Timeline a co měří First Paint? Dnešní článek vás uvede do celé sady „timing“ specifikací, které se v prohlížečích objevily v posledních letech.