K dokončení restartu na modernější JavaScript se ještě seznámíme s několika funkcemi, které nám malinko ulehčí život nebo alespoň ušetří trochu psaní, zamyslíme se nad užitím polyfillů a budoucností JavaScriptu.
Články strana 56 z 174
Dnes představíme knihovnu Pixi.js, nabízející vysokoúrovňové API k vykreslování 2D grafiky na Canvas pomocí WebGL s fallbackem na klasický 2D Canvas, tak můžeme efektivně vytvářet hry a jiný interaktivní animovaný obsah akcelerovaný pomocí GPU.
Co je služba Firebase, jak se používá, jaké problémy řeší a kolik za to zaplatím? Pojďme se podívat na to, co vše Firebase nabízí a jak se pracuje s jejím primárním rozhraním, tedy JavaScriptovou knihovnou.
Flux je návrhový vzor spojený hlavně s knihovnou React. Je vždy potřeba s Reactem tento vzor používat? Existují i jiné přístupy, která nám práci s Reactem usnadní? Co když používám Angular? Na tyto otázky bychom měli najít odpověď v tomto článku.
Jaké jsou klady a zápory v tom, že použijete framework vs. to, že si nakombinujete dohromady několik knihoven?
V únoru jsme na výukovém portálu Microsoft Virtual Academy uvedli zbrusu nový český kurz Bezpečnost Windows pro pokročilé: Identity. Autorem kurzu je MVP specialista Ondřej Ševeček z počítačové školy Gopas.
Objektově orientované programování jest naším denním chlebem, živitelem i učitelem, leč možnosti JavaScriptu v tomto směru bývaly ubohé a ne každý vývojář se zamiloval do kouzel prototypové dědičnosti a přístupu dle hesla “Urob si sám”. Vše se však k lepšímu obrací, a to budiž tématem tohoto článku.
Jak jsem psal v předchozím článku, Raspberry Pi se často používá na projektech místo Arduino. Na Arduino běžně používáme PWM, pro generování pulzů např. pro ovládání servomechanizmů a ADC pro převod analogové hodnoty, třeba ze senzoru, na digitální podobu. Na Raspberry Pi je to ale vše jinak.
I přes řadu omezení je Raspberry Pi stále populárnější v projektech, kde dříve dominovalo Arduino. V článku si projdeme výhody a nevýhody Raspberry Pi a jak GPIO používat. Pro ukázky budu používat Python.
Velkou bolestí JavaScriptu bývalo poměrně málo nativních funkcí pro práci s poli v JavaScriptu, a klávesy “F”, “O” a “R” jsou na klaviaturách našich živitelů značně osahané. Pole je, vzhledem k chudému počtu (2 v ES4) typů použitelných pro vytváření datových struktur, druhým nejužívanějším.