Přejít k navigační liště

Zdroják » Webdesign » Jaká byla konference UXZ.cz

Jaká byla konference UXZ.cz

Články Webdesign

Včera v Praze probhěla konference UXZ – od uxáků pro uxáky. Jaká byla? Co nás zaujalo nejvíc a proč tam budete chtít příští rok taky.

U úterý v Praze proběhla jednodenní konference UXZ.cz – konference od uxáků pro uxáky. Rád bych se s vámi podělil o několik postřehů.

Na úvod

V programu konference nenajdete žádná světová jména, která obvykle přitahují návštěvníky jako magnet železné piliny. Na konferenci dokonce nenajdete ani stálice českých konferencí. Najdete tam naopak „běžné“ české UXáky, kteří se tomuto oboru věnují každý den. Řeší konkrétní problémy, mají praktické zkušenosti a chtějí své knowhow předat dál.

Na úvod bych ještě upřesnil, že UXZ konference vůbec nebyla o ladění podoby webových formulářů, objednávkového procesu nebo kreslení obrazovek mobilních aplikací. Byla hlavně o inpiraci.

UXZ právě začíná

Kdo zaujal nejvíc?

Na konferenci UXZ bylo předneseno celkem osm přednášek, vybral jsem pro vás tři, které mne zaujaly nejvíc:

Jak mi studium interakčního designu ve Švédsku posunulo hranice vnímání digitálního světa

První byla přednáška od Petra Kozlíka, který přednášel o tom, jak mu studium Interakčního designu ve Švédsku posunulo hranice vnímání digitálního světa. Jak si uvědomil, že dobrý design má vždy nějaký přesah.

Od testování ke vzdělávání aneb jaké benefity má  uživatelské testování s novými zaměstnanci

Jako druhou bych vybral přednášku Dany Brhelové, která popisovala proces toho, jaké benefity má uživatelské testování s novými zaměstnanci v Kiwi (dříve Skypicker).

Popsala, jak motivují zaměstnance, aby aktivně vyhledali chyby a pomáhali budovat firemní kulturu zaměřenou na zákazníka a jeho zážitek. Moc hezky popsala, proč je EX (employee experience) stejně důležitý jako UX (user experience) a CX (customer experience). Motivovaný zaměstnanec, který vidí ve své práci smysl, je totiž nejlepší marketingový nástroj.

Další rozměr UX: design, který pomáhá lidem

Jako třetí bych rád zmínil přednášku od BECA.TECH, kteří nám popsali, jak jim původně nenápadný projekt pomalu přerostl přes hlavu. Jak se původně snažili zlepšit život vozíčkářů výrobou peněženky a nakonec skončili u návrhu Funkčních a elegantních kalhot pro vozíčkáře.

https://twitter.com/pixycz/status/742664794759680000

Slovo závěrem

Velkou pochvalu si zaslouží organizátoři! Přednášky začínaly včas, podle programu, všechno šlo hladce – celkový konferenční zážitek umocnil výborný catering a vhodně zvolené prostory, plážová lehátka v publiku, inteligentní program s prostorem na poznámky nebo šňůrkové drama při registraci účastníků :-)

Pevně věřím, že se organizátoři odhodlají podobně laděnou akci uspořádat znovu.

Komentáře

Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentářů
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře

Stav SIMD v Rustu v roce 2025

Různé
Komentáře: 1
SIMD - neboli Single Instruction, Multiple Data - znamená, že procesor může jednou instrukcí zpracovat více datových prvků najednou. Typicky to znamená, že místo sčítání dvou čísel přičtete dvě sady čísel paralelně. To může přinést výrazné zrychlení například při zpracování obrazu, audia nebo numerických výpočtů. Pokud již SIMD znáte, tato tabulka je vše, co budete potřebovat. A pokud s SIMD teprve začínáte, tabulku pochopíte do konce tohoto článku

GPUI Component: moderní Rust GUI komponenty pro cross-platform desktop aplikace

Různé
Komentáře: 0
GPUI Component je open-source Rust knihovna rozšiřující framework GPUI o více než 60 moderních, nativních a multiplatformních UI komponent. Staví na deklarativním přístupu, stateless renderování a jednoduchém API inspirovaném Reactem či Yew. Díky optimalizovanému výkonu, podpoře témat a flexibilním layoutům umožňuje rychlý vývoj desktopových aplikací, jako je například trading nástroj Longbridge Pro. Knihovna je licencována pod Apache 2.0 a dostupná na GitHubu.