Přejít k navigační liště

Zdroják » Archivy pro Martin Malý » Autoři » Strana 7 » Strana 7 z 24

Archiv autora: Martin Malý

Začal programovat v roce 1984 s programovatelnou kalkulačkou. Pokračoval k BASICu, assembleru Z80, Forthu, Pascalu, Céčku, dalším assemblerům, před časem v PHP a teď by rád neprogramoval a radši se věnoval starým počítačům.

Články Databáze, Různé

Do diskusí o ORM, NotORM, SQL, noSQL a dalších tentokrát přidáme jeden poměrně radikální názor na ORM. Jeho autor vzbudil tímto článkem poměrně silnou a ostře polarizovanou diskusi mezi vývojáři. Přesto jeho argumenty stojí minimálně za přečtení a zamyšlení. Souhlasíte s nimi? Nesouhlasíte?

Články Různé

Taky si myslíte, že web, kde není použitá našlapaná serverová technologie, nejmodernější framework a databáze (ideálně NoSQL), je zastaralý, neschopný a špatný? Že jedině dynamické generování obsahu dokáže vymáčknout z webových technologií nejvíc a statický obsah nemá budoucnost? A budete si to myslet i za pět let?

Články PHP, Různé

Lazy evaluation („líné vyhodnocování“) je programovací technika, která může ušetřit mnoho paměti a času. Některé jazyky pro ni mají speciální konstrukce; v PHP ale musí být nahrazena jinak. Jedno z možných řešení, které využívá k lazy evaluation PHP iterátory, si ukážeme v následujícím článku.

Články Různé, Webdesign

S nástupem AJAXu a moderních prohlížečů se schopnostmi offline práce a s pokročilými JS API se stávají jednostránkové webové aplikace (single-page apps), tedy takové, kde je veškerá funkcionalita umístěna v jedné stránce a se serverem se pracuje jen prostřednictvím datového rozhraní, stále populárnější. Jejich použití ale přináší některé problémy.

Články Různé

O protokolu SPDY, vyvinutém Googlem, se příliš nemluví, nebývá ani námětem článků v médiích ani vášnivých sporů v diskusních fórech. Google samotný ho používá, ale nijak „netlačí“. O co vlastně přicházíme (a možná přijdeme)? Je SPDY opravdu technologie, která může nějak výrazněji web zrychlit?

GPUI Component: moderní Rust GUI komponenty pro cross-platform desktop aplikace

Různé
Komentáře: 0
GPUI Component je open-source Rust knihovna rozšiřující framework GPUI o více než 60 moderních, nativních a multiplatformních UI komponent. Staví na deklarativním přístupu, stateless renderování a jednoduchém API inspirovaném Reactem či Yew. Díky optimalizovanému výkonu, podpoře témat a flexibilním layoutům umožňuje rychlý vývoj desktopových aplikací, jako je například trading nástroj Longbridge Pro. Knihovna je licencována pod Apache 2.0 a dostupná na GitHubu.

Vitest 4.0 – nové vizuální testování, lepší debugging a stabilní Browser Mode

Nová verze Vitest 4.0 posouvá hranice testování webových aplikací. Přináší stabilní běh testů přímo v prohlížeči, podporu vizuálního regresního testování i chytřejší práci s lokátory a typováním. Vývojáři tak získávají robustnější, rychlejší a přehlednější nástroje pro zajištění kvality UI i logiky aplikací.