Přejít k navigační liště

Zdroják » Archivy pro Martin Malý » Autoři » Strana 23 » Strana 23 z 24

Archiv autora: Martin Malý

Začal programovat v roce 1984 s programovatelnou kalkulačkou. Pokračoval k BASICu, assembleru Z80, Forthu, Pascalu, Céčku, dalším assemblerům, před časem v PHP a teď by rád neprogramoval a radši se věnoval starým počítačům.

Články PHP, Různé

Vývojáři, kteří pracují v PHP, jistě důvěrně znají nejrůznější knihovny a frameworky, od obřích souborů knihoven, jako jsou PEAR či Zend Framework, až k malým kompaktním frameworkům typu Nette. Ale dokážete si představit framework, který má pouhých 68kB? V dnešním článku si jeden takový představíme.

Články Různé

V dalším článku na téma Cloud computing se vrátíme opět trochu k teorii. Jak se cloud liší od běžných virtuálních serverů či hostingů, a to nejen po stránce obchodní či technické, ale i po stránce přístupu k vývoji aplikací? Na co je třeba při vývoji pro cloud dávat pozor? To vše se dočtete v článku.

Různé
Články Různé

Jedním ze základních stavebních kamenů moderních webových služeb typu IaaS (Infrastruktura jako služba) jsou datová úložiště. Datová úložiště slouží, jak název napovídá, k ukládání souborů dat, k nimž pak přistupují buď další součásti služby (servery apod.) nebo přímo uživatelé. V článku si ujasníme některé základní pojmy a postupy, které nás ve světě datových úložišť čekají.

Různé
Články Různé

Termíny grid computing, cloud computing nebo cloud hosting se objevují stále častěji. Bylo by chybou domnívat se, že jde o oblast vyhrazenou jen velkým firmám; vůbec tomu tak být nemusí a i váš projekt může některé z těchto technologií využít. Článek nastiňuje odpovědi na otázky: Jaké technologie, proč, na co a jak?

Různé
Články Různé

V závěrečném dílu seriálu si ve stručnosti a spíš jen informativně probereme některé další autentizační metody, na které může webový vývojář narazit, a které může v některých specifických případech použít. Řeč bude o (pro zdejší vývojáře možná zajímavé) metodě OpenAuth, o novince zvané Facebook Connect a o jednom ambiciózním projektu, který zastřešuje různé přihlašovací metody.

PHP
Články PHP, Různé

Do rodiny moderních internetových autentizačních metod patří i Live ID, vyvinutý a provozovaný Microsoftem. V porovnání s možnostmi OpenID působí Live ID co do možností trošku jako „chudý příbuzný“, přesto jistě nalezne své využití v nejrůznějších projektech. Povíme si něco o základních rysech Live ID a ukážeme si, jak lze snadno implementovat Live ID přihlašování v jazyce PHP.

PHP
Články PHP, Různé

OpenID identifikátory mají tvar URL adresy, která odkazuje na stránku OpenID identity u providera. V tomto článku si ukážeme, jak lze vytvořit alias a používat jako identifikátor např. adresu vlastní stránky. Taky si ukážeme, jak lze jednoduše nainstalovat a provozovat vlastní OpenID server pro jednoho uživatele a být tak třeba svým vlastním poskytovatelem.

PHP
Články PHP, Různé

Je implementace OpenID těžká? Na praktickém příkladu si ukážeme, že přihlašování pomocí OpenID lze implementovat snadno. Nebudeme zabíhat do podrobností ani probírat implementační detaily; pouze ukážeme, že v té nejjednodušší podobě je mezi webem a webem s podporou OpenID rozdíl pouhých několika desítek minut.

GPUI Component: moderní Rust GUI komponenty pro cross-platform desktop aplikace

Různé
Komentáře: 0
GPUI Component je open-source Rust knihovna rozšiřující framework GPUI o více než 60 moderních, nativních a multiplatformních UI komponent. Staví na deklarativním přístupu, stateless renderování a jednoduchém API inspirovaném Reactem či Yew. Díky optimalizovanému výkonu, podpoře témat a flexibilním layoutům umožňuje rychlý vývoj desktopových aplikací, jako je například trading nástroj Longbridge Pro. Knihovna je licencována pod Apache 2.0 a dostupná na GitHubu.

Vitest 4.0 – nové vizuální testování, lepší debugging a stabilní Browser Mode

Nová verze Vitest 4.0 posouvá hranice testování webových aplikací. Přináší stabilní běh testů přímo v prohlížeči, podporu vizuálního regresního testování i chytřejší práci s lokátory a typováním. Vývojáři tak získávají robustnější, rychlejší a přehlednější nástroje pro zajištění kvality UI i logiky aplikací.