Když dva dělají totéž, není to vždy totéž. Rich Internet application – Flex i Silverlight se snaží o něco podobného, ale každý je jiný. Kterou technologii si vybrat? Která vám víc sedne? Na to se pokusíme dnes odpovědět. A jak jinak, než subjektivně.
Archiv autora: Martin Hassman
Martin Hassman
Martin Hassman založil a řadu let vedl magazín Zdroják, absolvoval VŠCHT Praha, pořádal řadu konferencí, pomáhal s rozšířením otevřených technologií, byl u založení projektů CZilla, Dáme roušky a dalších. Vymyslel a dva roky vedl dobrovolnický projekt Movapp pod Česko.Digital. Nyní pracuje jako produktový manažer v datové platformě Golemio.cz.
Jaké knihy vyšly v dubnu? Kupříkladu Objektové programování Ondřeje Čady nebo kniha pro pythoní hackery a nové vydání knihy o Plone. Na své si také přijdou vývojáři v Javě, .NETu, Ruby, PHP a zájemci o programovací jazyky obecně. A na závěr tu máme i jednu sci-fi knihu, jejímž ústředním tématem je web.
Vyšel pracovní návrh ECMAScriptu 5. Opeře je 15 let. Patent Applu brzdí práci W3C. Google App Engine přišel s podporou Javy. Plugin od Googlu implementuje 3D grafiku. Protokol OAuth obsahuje bezpečnostní chybu. Čtěte výběr náš událostí za měsíc duben. Stručně, jasně, přehledně.
Jsme tu opět s návodem k používání canvasu. V dnešním druhém dílu dokončíme naši kreslicí aplikaci, přidáme další kreslicí nástroje (kreslení obdélníků a úseček) a zmíníme řadu nápadů, jak můžete výslednou aplikaci sami vylepšit.
Nedávno byla uvolněna nová pracovní verze specifikace HTML5. Mezi novinkami, které přináší, najdeme i nové značky. Pojďme si představit ty nejdůležitější z nich, konkrétně section, article, aside, header, footer, nav, canvas, video, audio, dialog a figure.
Zvládli jste základy práce s canvasem a přemýšlíte, co dál? Ukážeme, jak pomocí obsluhy událostí můžete canvas proměnit v kreslicí aplikaci. V dnešní první části se soustředíme na základní kreslení pomocí sledování kurzoru myši.
Včera dospěla specifikace W3C s názvem Media Queries do stavu Candidate Recommendation. Pojďme si povědět, k čemu Media Queries slouží. Seznámíme se s tím, jakým způsobem Media Queries rozšiřují syntaxi CSS2.1 a jak je můžete snadno použít.
Jaký je Dojo Toolkit? Budou aplikace v něm napsané pěkné, validní a budou spolupracovat s dalšími knihovnami? Má Dojo rozumnou podporu? Dnes přinášíme poslední část textu o Dojo Toolkitu od Dylana Schiemanna. Nenaučíte se z něj sice Dojo používat, ale dozvíte se vše, co k tomu potřebujete.
Jaký je Dojo Toolkit? Je pravda vše, co se o něm tvrdí? Dylan Schiemann se snaží vyvrátit některé mýty a neaktuální tvrzení o Dojo Toolkitu. Dnes vám přinášíme druhou část překladu jeho textu. Nenaučíte se z něj sice Dojo používat, ale dozvíte se vše, co k tomu potřebujete.
Dylan Schiemann napsal text, ve kterém oponuje některým tvrzením panujícím okolo javascriptového frameworku Dojo. Zároveň se mu podařilo shrnout zajímavé informace o Dojo, proto jsme se rozhodli tento text představit i vám. Nenaučíte se z něj sice Dojo používat, ale dozvíte se vše, co k tomu potřebujete.