Přejít k navigační liště

Zdroják » Zprávičky » CSS Selector Shell: vyzkoušejte si, jak prohlížeče vidí vaše kaskádové styly

CSS Selector Shell: vyzkoušejte si, jak prohlížeče vidí vaše kaskádové styly

Jistě to znáte. Vytvořili jste stylopis s vaším designem, ale v některém z prohlížečů nefunguje jak jste si přáli. K problému mohlo dojít hned v několika krocích, ale tím prvním je, že prohlížeče vámi zapsané stylové předpisy „vidí“ jinak, než si myslíte.

V takovém případě vám přijde vhod CSS Selector Shell. Jedná se o jednoduchý nástroj. Na jedné straně do něj vložíte pravidla z vašeho stylopisu a na straně druhé vám vypadne podoba, jak je vidí prohlížeč (ten prohlížeč, ve kterém právě CSS Selector Shell spouštíte). Nástroj ke zpětnému zrekonstruování pravidel CSS používá DOM API pro práci s kaskádovými styly, měl by tedy skutečně zobrazit to, co prohlížeč „vidí“, resp. jak kaskádové styly načetl (nijak nám to samozřejmě nenapoví, zda s nimi bude dále správně pracovat). Zdrojový kód nástroje je vám k dispozici po Apache licencí.

Můžete tak objevit chybu prohlížeče, o které jste nevěděli, nebo chybu ve vašem stylopisu (o které jste také nevěděli). V případě, že používáte CSS filtry, potom u těch, které jsou postaveny na různém „ohýbání“ syntaxe CSS (např. podtržítkový hack), snadno zjistíte, který prohlížeč pravidlo odfiltroval, a který je načetl.

K TÉMATU: Podmíněná pravidla v CSS

Komentáře

Odebírat
Upozornit na
guest
1 Komentář
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
v6ak

Ještě spouštět automaticky skryté prohlížeče a udělat tabulku…

Cesta URL: co se děje, než se načte webová stránka

Když do adresního řádku prohlížeče napíšete webovou adresu a stisknete Enter, spustí se fascinující řetězec procesů, které propojují váš počítač s celým světem. Od překladu doménového jména na IP adresu, přes navázání šifrovaného spojení, až po vykreslení každého pixelu na obrazovce - to všechno se odehraje během zlomků sekundy. Pojďme se podívat, co se mezitím děje pod kapotou webu.

Stav SIMD v Rustu v roce 2025

Různé
Komentáře: 1
SIMD - neboli Single Instruction, Multiple Data - znamená, že procesor může jednou instrukcí zpracovat více datových prvků najednou. Typicky to znamená, že místo sčítání dvou čísel přičtete dvě sady čísel paralelně. To může přinést výrazné zrychlení například při zpracování obrazu, audia nebo numerických výpočtů. Pokud již SIMD znáte, tato tabulka je vše, co budete potřebovat. A pokud s SIMD teprve začínáte, tabulku pochopíte do konce tohoto článku