Přejít k navigační liště

Zdroják » Mediafabric 2011: Žurnalistika se vydala směrem „open source“

Mediafabric 2011: Žurnalistika se vydala směrem „open source“

Články Nezařazené ‐

Mediafabric 2011 vidělo přes 250 hostů, kteří se sjeli z pěti kontinentů do Prahy tento víkend k prozkoumání nových ideí na křižovatce žurnalistiky a Open technologie. Jednodenní konference a dvoudenní Hackathon byl organizován českou neziskovou organizací Sourcefabric k propagaci open source nástrojů pro novináře.

Bývalá MI5-agentka  Annie Machon připoměla novinářům, aby uvážili bezpečnost jejich zdrojů s užíváním více telefonů a použitím OpenPGP, zároveň prohlásila, že whistlebloweři nebo-li oznamovatelé také potřebují open source nástroje. Peter Kahler, ředitel rádiové sítě West African Democracy Radio a vítěz letošní ceny Knight-Batten Award, přednesl o 500 % nárůstu návštěvnosti stránek rádia od té doby, co přešli na open source redakční nástroje typu Newscoop a Airtime.

Sarah Hartley z listů The Guardian, Mariano Blejman z Página/12, Luis Manuel Botello z ICFJ, James Breiner z Tsinghua University a David Brewer z Media Helping Media také doporučili médiím pokračovat v technologickém rozvoji současně se zachováním jejich základních hodnot.

“Online média a občanská žurnalistika jsou upozorněním pro tradiční média k přetvoření sebe sama, pro novináře k zopakování o čem je jejich povolání” řekl přednášející na konferenci a šéfredaktor Nepali Times Kunda Dixit. “Potřebujeme posun v paradigma pro dělání žurnalistiky”.

Následoval dvoudenní hackathon pro média. Developeři, softwaroví inženýři a novináři se sešli nad zlepšením existujících platforem přinášející zprávy, včetně RadiaDNS – systému pro hybridní rádiové vysílání a SoundCloud – audio sdílící platformu s více jak 7 miliony uživatelů.

Akce měla mezinárodní pozornost. Byla přenášena na domovské stránce livestream.com a partnery akce byly ReadWriteWeb, European Youth Press, Leaders Vision, Transitions Online, expats.cz, Hackerspace Prague, Mediafun and SoundCloud.

Komentáře

Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentářů
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře

Stav SIMD v Rustu v roce 2025

Různé
Komentáře: 1
SIMD - neboli Single Instruction, Multiple Data - znamená, že procesor může jednou instrukcí zpracovat více datových prvků najednou. Typicky to znamená, že místo sčítání dvou čísel přičtete dvě sady čísel paralelně. To může přinést výrazné zrychlení například při zpracování obrazu, audia nebo numerických výpočtů. Pokud již SIMD znáte, tato tabulka je vše, co budete potřebovat. A pokud s SIMD teprve začínáte, tabulku pochopíte do konce tohoto článku

GPUI Component: moderní Rust GUI komponenty pro cross-platform desktop aplikace

Různé
Komentáře: 0
GPUI Component je open-source Rust knihovna rozšiřující framework GPUI o více než 60 moderních, nativních a multiplatformních UI komponent. Staví na deklarativním přístupu, stateless renderování a jednoduchém API inspirovaném Reactem či Yew. Díky optimalizovanému výkonu, podpoře témat a flexibilním layoutům umožňuje rychlý vývoj desktopových aplikací, jako je například trading nástroj Longbridge Pro. Knihovna je licencována pod Apache 2.0 a dostupná na GitHubu.