Přejít k navigační liště

Zdroják » Zprávičky » Knihovna Raphaël aneb jak používat SVG na webu již dnes

Knihovna Raphaël aneb jak používat SVG na webu již dnes

Raphaël je javascriptová knihovna pro tvorbu interaktivní vektorové grafiky. Výstup vykresluje pomocí SVG v prohlížečích, které SVG podporují. V Internet Exploreru použije VML. Výsledek by tak měl fungovat ve všech prohlížečích stejně. Raphaël je dostupná pod MIT licencí. Knihovnu si můžete vyzkoušet na několika ukázkách nebo se podívat do dokumentace. Může vám po sloužit jak ke tvorbě interaktivní grafiky, tak k jednoduchému obohacení vašich stránek, např. k šikmému oříznutí fotografie, jako v následujícím demu na SitePoint. Vývojáři sice neprovozují blog, ale můžete je sledovat na Twitteru.

Komentáře

Odebírat
Upozornit na
guest
3 Komentářů
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Anonymní

V ukázce nejde o oříznutí, ale o otočení. Fotografie zůstane celá.

Jinak toto vypadá opravdu pěkně…

MaJJ

Tato ukázka http://raphaeljs.com/australia.html by se docela dost hodila, akorát jsem zvědavý, KDO zadá souřadnice té image mapy … jestli si to skript spočítá sám, nebo u toho vývojář zmagořil …

karf

Nejedná se o image mapu, ale přímo o cestu SVG (VML), na kterou se pak jen jednoduše naváže onmouseover event handler. Cestu lze získat jednoduše – např. namalovat v Inkscape (kde ji lze popř. i přímo tracovat z bitmapy).

Jinak ta knihovna vypadá pěkně, bohužel je to jen náhražka. Hlavní síla SVG je totiž právě v tom, že se jedná jak o značkovací jazyk, tak o API. Ale i tak může to být v současné době užitečné, protože oproti Canvasu je tam alespoň nějaký přístup k DOM a ne jen primitivní kreslítko.

Cesta URL: co se děje, než se načte webová stránka

Když do adresního řádku prohlížeče napíšete webovou adresu a stisknete Enter, spustí se fascinující řetězec procesů, které propojují váš počítač s celým světem. Od překladu doménového jména na IP adresu, přes navázání šifrovaného spojení, až po vykreslení každého pixelu na obrazovce - to všechno se odehraje během zlomků sekundy. Pojďme se podívat, co se mezitím děje pod kapotou webu.

Stav SIMD v Rustu v roce 2025

Různé
Komentáře: 1
SIMD - neboli Single Instruction, Multiple Data - znamená, že procesor může jednou instrukcí zpracovat více datových prvků najednou. Typicky to znamená, že místo sčítání dvou čísel přičtete dvě sady čísel paralelně. To může přinést výrazné zrychlení například při zpracování obrazu, audia nebo numerických výpočtů. Pokud již SIMD znáte, tato tabulka je vše, co budete potřebovat. A pokud s SIMD teprve začínáte, tabulku pochopíte do konce tohoto článku