Přejít k navigační liště

Zdroják » PR Články » Frontend 3x jinak. Vývojáři z Livesportu zvou na další talk

Frontend 3x jinak. Vývojáři z Livesportu zvou na další talk

Články PR Články

Co se dá dělat s blokováním rychlosti webu? Jak optimalizovat web s Reactem? A jak udělat technologický krok vpřed, když musíte brát ohled na starý kód? O tom všem bude řeč na chystaném Livesport Talku ve čtvrtek 25. dubna.

Na těchto akcích, kam je vstup zdarma, sdílí zkušení experti z Livesportu své know-how z budování firmy, jejíž weby navštíví měsíčně kolem 85 milionů sportovních fanoušků z celého světa.

Tématem dalšího Livesport Talku, který se uskuteční ve čtvrtek 25. 4. od 17:30 v centrále firmy v Nových Butovicích, je frontend a jeho modernizace.

Co udělat s blokováním rychlosti webu

V pořadí už osmý talk zahájí špičkoví čeští frontendisté Martin Michálek a Michal Matuška. Specialisté na CSS, SVG a JavaScript se budou věnovat dvěma nejproblematičtějším zdrojům blokujícím zobrazení webů – a taky tomu, jak se s nimi vypořádat.

Boj o milisekundy: React optimalizace

Rychlost webu je pro Livesport klíčová. Aby taky ne, když desítkám milionů svých uživatelů musí česká technologická společnost zobrazit rychlé sportovní informace v nejkratším možném čase. Důležitým tématem posledních měsíců je proto v pražské firmě optimalizace webů s Reactem. O ní bude ve druhé přednášce mluvit Tomáš Kupec, který prozradí zajímavé tipy a triky, s nimiž můžete ušetřit čas při vlastním řešení optimalizace.

Starý vs nový kód

Večer věnovaný frontendu uzavře Radomír Herman přednáškou o některých okrajových tématech. Řeč bude například o tom, jak se v Livesportu staví k případům, kdy se chtějí technologicky posunout a zároveň musí brát v potaz starý kód, ale také o desktop-first přístupu, shame a shield.css, camelcase BEMu nebo SVG spritemapách.

Zaujalo vás některé z témat a chcete se dozvědět víc? Stačí se zdarma zaregistrovat a přijít si vše poslechnout. Můžete si přitom zároveň prohlédnout Aspiru, ze které Livesport šíří své služby do celého světa. Počet míst je omezený, tak neváhejte a registraci udělejte raději hned!

Stav SIMD v Rustu v roce 2025

Různé
Komentáře: 1
SIMD - neboli Single Instruction, Multiple Data - znamená, že procesor může jednou instrukcí zpracovat více datových prvků najednou. Typicky to znamená, že místo sčítání dvou čísel přičtete dvě sady čísel paralelně. To může přinést výrazné zrychlení například při zpracování obrazu, audia nebo numerických výpočtů. Pokud již SIMD znáte, tato tabulka je vše, co budete potřebovat. A pokud s SIMD teprve začínáte, tabulku pochopíte do konce tohoto článku

GPUI Component: moderní Rust GUI komponenty pro cross-platform desktop aplikace

Různé
Komentáře: 0
GPUI Component je open-source Rust knihovna rozšiřující framework GPUI o více než 60 moderních, nativních a multiplatformních UI komponent. Staví na deklarativním přístupu, stateless renderování a jednoduchém API inspirovaném Reactem či Yew. Díky optimalizovanému výkonu, podpoře témat a flexibilním layoutům umožňuje rychlý vývoj desktopových aplikací, jako je například trading nástroj Longbridge Pro. Knihovna je licencována pod Apache 2.0 a dostupná na GitHubu.