Přejít k navigační liště

Zdroják » Zprávičky » V čem se liší HTML5 od HTML4?

V čem se liší HTML5 od HTML4?

Zprávičky Webdesign

Nálepky:

Přehledný soupis změn nabízí W3C v dokumentu HTML5 differences from HTML4. Na jednom místě tak naleznete nové značky, zavržené značky, nové atributy, zavržené atributy, rozšíření DOMu a historii změn.

Komentáře

Odebírat
Upozornit na
guest
2 Komentářů
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
hm

Jenom aby, stejně jako u XHTML 2, nevylili taky s vaničkou i dítě. Zvlášť, co se týče zcela nahrazením některých atributů pomocí CSS.
Např. takový width s procentama má u tabulek smysl, když je několik tabulek pod sebou, aby byly sloupce zarovnány stejně i při nepoužití stylů. Jinak to prohlížeče rozhodí dle obsahu jak si zamanou, a vypadá to pěkně hnusně.

Nu což, podpora bude v prohlížečích dlouho nuzná, typy inputů sice třeba Opera jakoby podporuje, ale typ email nebo required jí nechává vizuálně chladnou, ve Firefoxu a MSIE8 je příšerná až žádná, a když skutečně vylijou s vaničkou i dítě, spousta tvůrců se na ně i přes mnohý obrovský plusy prostě vybodne (nebo to pak nechá nevalidní).

bauglir

heh… srovnávat XHTML2 s HTML5 je nesmysl z jednoho prostého důvodu: XHTML2 začalo navrhovat W3C bez podpory vendorů (tvůrců prohlížečů) a zdechlo, naopak HTML5 začali navrhovat vendoři bez podpory W3C… a W3C pochopilo, kdo reálně rozhoduje a ustoupilo.
Samo, že specifikace není dokonalá, vzhledem k rozsahu a množství developerů se vždycky najde něco, co někomu nebude vyhovovat, ale celkově rozhodně velký krok kupředu.
A podpora? vzhledem k rozsahu specifikace a počtu novinek, tak vendoři do toho šlápli slušně, MS nevyjímaje…
Ale jinak jo… FF se sice polepší, ale z MSIE8 se stane nové MSIE6… bohužel. Doufejme ale, že edukace uživatelů pomůže, na Vistách a 7 budou mít MSIE9 a na XP si hodí např. Chrome

Stav SIMD v Rustu v roce 2025

Různé
Komentáře: 1
SIMD - neboli Single Instruction, Multiple Data - znamená, že procesor může jednou instrukcí zpracovat více datových prvků najednou. Typicky to znamená, že místo sčítání dvou čísel přičtete dvě sady čísel paralelně. To může přinést výrazné zrychlení například při zpracování obrazu, audia nebo numerických výpočtů. Pokud již SIMD znáte, tato tabulka je vše, co budete potřebovat. A pokud s SIMD teprve začínáte, tabulku pochopíte do konce tohoto článku

GPUI Component: moderní Rust GUI komponenty pro cross-platform desktop aplikace

Různé
Komentáře: 0
GPUI Component je open-source Rust knihovna rozšiřující framework GPUI o více než 60 moderních, nativních a multiplatformních UI komponent. Staví na deklarativním přístupu, stateless renderování a jednoduchém API inspirovaném Reactem či Yew. Díky optimalizovanému výkonu, podpoře témat a flexibilním layoutům umožňuje rychlý vývoj desktopových aplikací, jako je například trading nástroj Longbridge Pro. Knihovna je licencována pod Apache 2.0 a dostupná na GitHubu.