Jaká byla konference UXZ.cz

Včera v Praze probhěla konference UXZ – od uxáků pro uxáky. Jaká byla? Co nás zaujalo nejvíc a proč tam budete chtít příští rok taky.
U úterý v Praze proběhla jednodenní konference UXZ.cz – konference od uxáků pro uxáky. Rád bych se s vámi podělil o několik postřehů.
Na úvod
V programu konference nenajdete žádná světová jména, která obvykle přitahují návštěvníky jako magnet železné piliny. Na konferenci dokonce nenajdete ani stálice českých konferencí. Najdete tam naopak „běžné“ české UXáky, kteří se tomuto oboru věnují každý den. Řeší konkrétní problémy, mají praktické zkušenosti a chtějí své knowhow předat dál.
Na úvod bych ještě upřesnil, že UXZ konference vůbec nebyla o ladění podoby webových formulářů, objednávkového procesu nebo kreslení obrazovek mobilních aplikací. Byla hlavně o inpiraci.
Kdo zaujal nejvíc?
Na konferenci UXZ bylo předneseno celkem osm přednášek, vybral jsem pro vás tři, které mne zaujaly nejvíc:
Jak mi studium interakčního designu ve Švédsku posunulo hranice vnímání digitálního světa
První byla přednáška od Petra Kozlíka, který přednášel o tom, jak mu studium Interakčního designu ve Švédsku posunulo hranice vnímání digitálního světa. Jak si uvědomil, že dobrý design má vždy nějaký přesah.
Zítra se nezapomeňte zastavit, odpoutat se a zamyslet se nad vaším procesem tvorby ;) #becomingDesigner #uxzcz pic.twitter.com/AYqVwGSWXU
— Petr Kozlík (@goatsman) June 14, 2016
Od testování ke vzdělávání aneb jaké benefity má uživatelské testování s novými zaměstnanci
Jako druhou bych vybral přednášku Dany Brhelové, která popisovala proces toho, jaké benefity má uživatelské testování s novými zaměstnanci v Kiwi (dříve Skypicker).
Popsala, jak motivují zaměstnance, aby aktivně vyhledali chyby a pomáhali budovat firemní kulturu zaměřenou na zákazníka a jeho zážitek. Moc hezky popsala, proč je EX (employee experience) stejně důležitý jako UX (user experience) a CX (customer experience). Motivovaný zaměstnanec, který vidí ve své práci smysl, je totiž nejlepší marketingový nástroj.
Další rozměr UX: design, který pomáhá lidem
Jako třetí bych rád zmínil přednášku od BECA.TECH, kteří nám popsali, jak jim původně nenápadný projekt pomalu přerostl přes hlavu. Jak se původně snažili zlepšit život vozíčkářů výrobou peněženky a nakonec skončili u návrhu Funkčních a elegantních kalhot pro vozíčkáře.
https://twitter.com/pixycz/status/742664794759680000
Slovo závěrem
Velkou pochvalu si zaslouží organizátoři! Přednášky začínaly včas, podle programu, všechno šlo hladce – celkový konferenční zážitek umocnil výborný catering a vhodně zvolené prostory, plážová lehátka v publiku, inteligentní program s prostorem na poznámky nebo šňůrkové drama při registraci účastníků :-)
Je zrejme, ze delat UXaka je sazka na jistotu. #mampraci #uxzcz pic.twitter.com/1TYkUAyvB7
— Michal Krutiš (@krutis) June 14, 2016
Pevně věřím, že se organizátoři odhodlají podobně laděnou akci uspořádat znovu.