Přejít k navigační liště

Zdroják » Zprávičky » Raytracing v JavaScriptu

Raytracing v JavaScriptu

Zprávičky Různé

S nástupem Canvasu se objevuje víc a víc ukázek, co vše lze s tímto elementem v JavaScriptu udělat. Jonas Wagner předvedl demonstraci grafické metody, známé jako sledování paprsku (raytracing), která se používá v počítačové grafice. (V tomto případě jde spíš, jak upozornili komentátoři, o mapování textur.) Tato metoda umožňuje poměrně věrně vizualizovat scény včetně simulace odrazů na lesklých površích či lomu světla při průchodu průsvitným materiálem. V demonstračním příkladu jsou vykresleny čtyři koule z různých materiálů, které se pohybují ve scéně. Lze si zvolit různou úroveň kvality a zjistit, jak rychle se obrázky vykreslí. Vzhledem k tomu, že u přijatelné kvality je rychlost vykreslení až několik sekund na snímek, nejde zatím rozhodně o metodu, která by byla prakticky použitelná.

Zdroj: Ajaxian

Komentáře

Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentářů
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře

Cesta URL: co se děje, než se načte webová stránka

Když do adresního řádku prohlížeče napíšete webovou adresu a stisknete Enter, spustí se fascinující řetězec procesů, které propojují váš počítač s celým světem. Od překladu doménového jména na IP adresu, přes navázání šifrovaného spojení, až po vykreslení každého pixelu na obrazovce - to všechno se odehraje během zlomků sekundy. Pojďme se podívat, co se mezitím děje pod kapotou webu.

Stav SIMD v Rustu v roce 2025

Různé
Komentáře: 1
SIMD - neboli Single Instruction, Multiple Data - znamená, že procesor může jednou instrukcí zpracovat více datových prvků najednou. Typicky to znamená, že místo sčítání dvou čísel přičtete dvě sady čísel paralelně. To může přinést výrazné zrychlení například při zpracování obrazu, audia nebo numerických výpočtů. Pokud již SIMD znáte, tato tabulka je vše, co budete potřebovat. A pokud s SIMD teprve začínáte, tabulku pochopíte do konce tohoto článku