Přejít k navigační liště

Zdroják » Zprávičky » WOLF1K, aneb Renderované 3D bludiště v 1kB JavaScriptu

WOLF1K, aneb Renderované 3D bludiště v 1kB JavaScriptu

Zprávičky JavaScript, Různé

Nálepky:

Minule vás zaujaly šachy v 1kB JavaScriptu, tentokrát si představíme jiný jednokilobajtový kousek s názvem WOLF1K. Název odkazuje ke známé 3D hře Wolfenstein, v níž postava procházela jednoduchým bludištěm, zobrazeným z pohledu první osoby. Ve WOLF1K jde rovněž o průchod bludištěm 32×32 polí – ovšem výsledná velikost 1kB omezuje jak grafiku, tak např. zbraně (nejsou). Přesto je v malém JavaScriptu implementován např. vykreslovací algoritmus 3D prostředí pomocí raycastingu.

Hra je předělávkou staršího podobného experimentu s názvem Wolf5K.

Komentáře

Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentářů
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře

Jak Reddit migroval svou funkcionalitu komentářů z Pythonu do Go

Různé
Komentáře: 0
Reddit modernizuje jednu ze svých nejdůležitějších částí infrastruktury: systém komentářů, který denně obsluhuje miliony uživatelů. Původní Pythonový monolit přestával vyhovovat nárokům na výkon a škálování, a proto se tým rozhodl přepsat celý backend komentářů do Go. Migrace probíhala postupně, s paralelním během staré a nové služby, aby nedošlo k narušení uživatelské zkušenosti. Inženýři zavedli detailní porovnávání odpovědí, izolované databáze a robustní monitoring, což umožnilo bezpečné testování na živém provozu. Celý proces ukazuje, jak lze zásadní infrastrukturní změny provést bez výpadků a s důrazem na konzistenci dat.