Přejít k navigační liště

Zdroják » Zprávičky » WOLF1K, aneb Renderované 3D bludiště v 1kB JavaScriptu

WOLF1K, aneb Renderované 3D bludiště v 1kB JavaScriptu

Zprávičky JavaScript, Různé

Nálepky:

Minule vás zaujaly šachy v 1kB JavaScriptu, tentokrát si představíme jiný jednokilobajtový kousek s názvem WOLF1K. Název odkazuje ke známé 3D hře Wolfenstein, v níž postava procházela jednoduchým bludištěm, zobrazeným z pohledu první osoby. Ve WOLF1K jde rovněž o průchod bludištěm 32×32 polí – ovšem výsledná velikost 1kB omezuje jak grafiku, tak např. zbraně (nejsou). Přesto je v malém JavaScriptu implementován např. vykreslovací algoritmus 3D prostředí pomocí raycastingu.

Hra je předělávkou staršího podobného experimentu s názvem Wolf5K.

Komentáře

Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentářů
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře

Cesta URL: co se děje, než se načte webová stránka

Když do adresního řádku prohlížeče napíšete webovou adresu a stisknete Enter, spustí se fascinující řetězec procesů, které propojují váš počítač s celým světem. Od překladu doménového jména na IP adresu, přes navázání šifrovaného spojení, až po vykreslení každého pixelu na obrazovce - to všechno se odehraje během zlomků sekundy. Pojďme se podívat, co se mezitím děje pod kapotou webu.

Stav SIMD v Rustu v roce 2025

Různé
Komentáře: 1
SIMD - neboli Single Instruction, Multiple Data - znamená, že procesor může jednou instrukcí zpracovat více datových prvků najednou. Typicky to znamená, že místo sčítání dvou čísel přičtete dvě sady čísel paralelně. To může přinést výrazné zrychlení například při zpracování obrazu, audia nebo numerických výpočtů. Pokud již SIMD znáte, tato tabulka je vše, co budete potřebovat. A pokud s SIMD teprve začínáte, tabulku pochopíte do konce tohoto článku