Přejít k navigační liště

Zdroják » Zprávičky » Web Workers a ArrayBuffer

Web Workers a ArrayBuffer

Při předávání informací do vláken Web Workers musí prohlížeč předaný objekt serializovat do podoby řetězce a ve vláknu ho opět převést zpět. Při předávání větších objemů dat jde o značně neefektivní způsob. Řešením může být ArrayBuffer (Chrome 13 / FF5) – v podstatě pole binárních dat, které dokáže prohlížeč předat bez konverzí. Jak na to ukazuje článek Workers ♥ ArrayBuffer.

Komentáře

Odebírat
Upozornit na
guest
1 Komentář
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
it expert

V ideálním případě by k serializaci vůbec nedocházelo. To by pak šlo posílat struktury jako { ‚fn‘: function () { return ‚it works!‘; } }

Cesta URL: co se děje, než se načte webová stránka

Když do adresního řádku prohlížeče napíšete webovou adresu a stisknete Enter, spustí se fascinující řetězec procesů, které propojují váš počítač s celým světem. Od překladu doménového jména na IP adresu, přes navázání šifrovaného spojení, až po vykreslení každého pixelu na obrazovce - to všechno se odehraje během zlomků sekundy. Pojďme se podívat, co se mezitím děje pod kapotou webu.

Stav SIMD v Rustu v roce 2025

Různé
Komentáře: 1
SIMD - neboli Single Instruction, Multiple Data - znamená, že procesor může jednou instrukcí zpracovat více datových prvků najednou. Typicky to znamená, že místo sčítání dvou čísel přičtete dvě sady čísel paralelně. To může přinést výrazné zrychlení například při zpracování obrazu, audia nebo numerických výpočtů. Pokud již SIMD znáte, tato tabulka je vše, co budete potřebovat. A pokud s SIMD teprve začínáte, tabulku pochopíte do konce tohoto článku