Přejít k navigační liště

Zdroják » Zprávičky » W3C připravuje standard pro fullscreen mód prohlížečů

W3C připravuje standard pro fullscreen mód prohlížečů

Zprávičky Webdesign

Nálepky:

Dnes W3C vydalo první návrh tzv. fullscreen standardu. Díky němu můžou webové aplikace a stránky snadno zobrazit jakoukoliv svou část ve fullscreen módu.

Základní přehled:

  • jakýkoliv element stránky může být zobrazen ve fullscreen módu, pokud se na něm zavolá metoda  element.requestFullscreen()
  • tento mód je ukončen zavoláním metody document.exitFullscreen()
  • vlastnost document.fullscreenElement odkazuje na element stránky, který je aktuálně zobrazen ve fullscreen módu, jinak obsahuje  null 
  • změny fullscreen módu vyvolají událost fullscreenchange
  • pseudotřída :fullscreen v selektoru omezí platnost CSS pravidel na fullscreen mód, můžete tak jinak stylovat element (box, dialog), pokud je zobrazen ve fullscreen módu
  • pseudoelement ::backdrop vytváří pozadí pro zobrazený prvek ve fullscreenu a slouží k vytvoření lightboxu (tj. zatemnění neaktivního zbytku dokumentu)
  • z bezpečnostních důvodů nelze fullscreen mód vyvolat z iframe, pokud nemá explicitně nastaven atribut  allowfullscreen

Jedná se zatím o první návrh, který se může dále vyvíjet do odlišné podoby od té výše uvedené. Považujte jej zatím pouze za předzvěst budoucnosti.

Komentáře

Odebírat
Upozornit na
guest
1 Komentář
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Srigi

To navrhovane api vypada rozumne.

Stav SIMD v Rustu v roce 2025

Různé
Komentáře: 1
SIMD - neboli Single Instruction, Multiple Data - znamená, že procesor může jednou instrukcí zpracovat více datových prvků najednou. Typicky to znamená, že místo sčítání dvou čísel přičtete dvě sady čísel paralelně. To může přinést výrazné zrychlení například při zpracování obrazu, audia nebo numerických výpočtů. Pokud již SIMD znáte, tato tabulka je vše, co budete potřebovat. A pokud s SIMD teprve začínáte, tabulku pochopíte do konce tohoto článku

GPUI Component: moderní Rust GUI komponenty pro cross-platform desktop aplikace

Různé
Komentáře: 0
GPUI Component je open-source Rust knihovna rozšiřující framework GPUI o více než 60 moderních, nativních a multiplatformních UI komponent. Staví na deklarativním přístupu, stateless renderování a jednoduchém API inspirovaném Reactem či Yew. Díky optimalizovanému výkonu, podpoře témat a flexibilním layoutům umožňuje rychlý vývoj desktopových aplikací, jako je například trading nástroj Longbridge Pro. Knihovna je licencována pod Apache 2.0 a dostupná na GitHubu.