Přejít k navigační liště

Zdroják » Zprávičky » Třináct způsobů, jak neuspět s komerčním software

Třináct způsobů, jak neuspět s komerčním software

Zprávičky Různé

Andy Brice sepsal seznam třinácti „antipatternů“ pro vývoj jakéhokoli komerčního software. Popsané principy lze vztáhnout ale i na webové projekty či startupy, a s výjimkou bodů 6 a 13 je dokonce můžete uplatnit i na software, který chcete dát k dispozici zdarma.

  1. Neobtěžujte se s průzkumem trhu, protože vy prostě víte, že spousta lidí má nutkání si váš nový software koupit.
  2. Vydejte produkt až bude naprosto perfektní. Nezáleží na tom, jak dlouho to bude trvat.
  3. Vstupte na trh, kde je velmi silná konkurence, a jděte do boje po hlavě, protože vám stačí usmolené procento z toho trhu, abyste zbohatli.
  4. Vstupte na trh, kde není konkurence. Jak složité může být vytvoření nového trhu a edukace všech potenciálních zákazníků?
  5. Přemýšlejte o trhu až těsně před tím, než dopíšete kód.
  6. Pište software pro lidi, co si nemohou nebo nechtějí software kupovat (například desetileté děti, vězni, linuxoví fanatici, lidé v rozvojových zemích, vývojáři).
  7. Nestarejte se o marketing a reklamu, protože dobrý software se prodává sám.
  8. Soustřeďte se hlavně na technologii a oslnění ostatních vývojářů.
  9. Neposlouchejte, co vám zákazníci říkají, protože vy to víte nejlíp.
  10. Nestarejte se o použitelnost. Vám zabralo několik tisíc hodin to napsat, takže zákazník určitě může věnovat hodinu nebo dvě, aby se s tím naučil pracovat.
  11. Používejte nestabilní nové technologie.
  12. Nestarejte se o zálohování, protože moderní disky jsou velmi spolehlivé.
  13. Ani to nezkoušejte prodávat. Prostě to dejte zadarmo.

Chybí nějaký?

(Autor: Andy Brice. Článek vyšel na blogu Successfull Software pod licencí CC-BY-SA; pod stejnou licencí je k dispozici i tento překlad)

Komentáře

Odebírat
Upozornit na
guest
8 Komentářů
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Lael Ophir

A nejsou to vývojové patterns používané ve světě open source?

nic

Jsou. Ale vesměs jdou tyto vzory proti ziskovosti, což mnohdy není primární cíl OSS.

Lael Ophir

Bohužel ten bod 10 je pro open source zabiják.

Smokie

Hlupost. :) Open source produkty bez problemov pouzivaju aj moji rodicia a moja sestra a ani jeden z nich nema ziaden IT kurz alebo za pocitacom netravi nejak zvlast vela casu.

Open source produkty, ktore sa dostali na vyslnie su rovnako pouzitelne, ak nie lepsie, ako produkty pre Windows.

Inkvizitor

Dvě nebo tři užitečné věci, jinak vesměs kydy, objevování Ameriky nebo dokonce polopravdy či nesmysly.

Čelo

Úplnej Torquemada :) Nebylo by od věci napsat, co je polopravda a nesmysl?

.

A ty to nevidíš?

Čermi

Proč si vývojáři nemohou nebo nechtějí kupovat software? Vývojář jsem a software si normálně kupuju (pokud za to stojí a free alternativy mi nevyhovují).

GPUI Component: moderní Rust GUI komponenty pro cross-platform desktop aplikace

Různé
Komentáře: 0
GPUI Component je open-source Rust knihovna rozšiřující framework GPUI o více než 60 moderních, nativních a multiplatformních UI komponent. Staví na deklarativním přístupu, stateless renderování a jednoduchém API inspirovaném Reactem či Yew. Díky optimalizovanému výkonu, podpoře témat a flexibilním layoutům umožňuje rychlý vývoj desktopových aplikací, jako je například trading nástroj Longbridge Pro. Knihovna je licencována pod Apache 2.0 a dostupná na GitHubu.

Vitest 4.0 – nové vizuální testování, lepší debugging a stabilní Browser Mode

Nová verze Vitest 4.0 posouvá hranice testování webových aplikací. Přináší stabilní běh testů přímo v prohlížeči, podporu vizuálního regresního testování i chytřejší práci s lokátory a typováním. Vývojáři tak získávají robustnější, rychlejší a přehlednější nástroje pro zajištění kvality UI i logiky aplikací.