Přejít k navigační liště

Zdroják » Zprávičky » Tom Krcha: Flash a HTML5

Tom Krcha: Flash a HTML5

Zprávičky Různé

Nálepky:

Zveme vás na přednášku uc.gug.cz, na které Tom Krcha představí nové funkce platformy Flash 10 a vývojové nástroje z řady Adobe CS5. V druhé části přednášky nás Tomův kolega Petr Pecháček seznámí s podporou HTML5 v Dreamweaver CS5, a v následné diskusi se můžeme pokusit o technické porovnání obou platforem.

Technologie Flash se v poslední době stala ohniskem sporů mezi společnostmi Apple a Adobe kvůli chybějící podpoře na iPhone a iPad. Podpora technologie Flash se mobilních mobilních produktech firmy Apple neplánuje, podle nových podmínek budou dokonce na AppStore zakázány nativní aplikace, vytvořené pomocí Flash CS5. Důvodů k tomuto rozhodnutí je více, a jsou jak technického, tak obchodního charakteru. Steve Jobs prohlašuje technologii Flash za „zastaralou“, ale jedním z hlavních důvodů bude jistě tlak na vývojáře, a plánované vyšší zisky z AppStore. Toto rozhodnutí se většině lidí nezamlouvá, a otevřeně sa začíná hovořit o určité „Microsoftizaci“ Applu.

Na druhou stranu toto rozhodnutí o nepodporování vyvolává pochybnosti o budoucnosti Flash platformy jako takové. Flash měl vždy svoje skalní příznivce a odpůrce, a poslední události k této polarizaci ještě více přispívají. Tom Krcha se nás pokusí přesvědčit, že Flash zatím rozhodně nepatří do starého železa, a vzhledem k plánované podpoře na platformě Google Android není bitva ještě zdaleka prohraná. Flash má také stále určitý náskok v podpoře multimédií. Slovy Toma Krchy: „Většinu nejnovějších vlastností HTML5 uměl Flash už ve verzi 6“.

Pokud se tedy chcete dozvědět, jak se k současným sporům staví společnost Adobe, a jaké má plány s technologiemi Flash a HTML5 do budoucnosti, tak přijďte 10.6. na Unicorn College.

Po akci bude následovat tradiční neformální posezení „V Kapslovně“. Doporučená konverzační témata pro tento večer jsou Flash a HTML5, Adobe vs. Apple, a jestli je lepší iPhone nebo HTC :)

Adresa: Unicorn College, Pod Parukářkou 2762/2, Praha 3. Mapa

Datum a čas: 10.6.2010, 18:00–19:30

Vstup je zdarma, registrujte se prosím zde:

Komentáře

Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentářů
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře

Stav SIMD v Rustu v roce 2025

Různé
Komentáře: 0
SIMD - neboli Single Instruction, Multiple Data - znamená, že procesor může jednou instrukcí zpracovat více datových prvků najednou. Typicky to znamená, že místo sčítání dvou čísel přičtete dvě sady čísel paralelně. To může přinést výrazné zrychlení například při zpracování obrazu, audia nebo numerických výpočtů. Pokud již SIMD znáte, tato tabulka je vše, co budete potřebovat. A pokud s SIMD teprve začínáte, tabulku pochopíte do konce tohoto článku

GPUI Component: moderní Rust GUI komponenty pro cross-platform desktop aplikace

Různé
Komentáře: 0
GPUI Component je open-source Rust knihovna rozšiřující framework GPUI o více než 60 moderních, nativních a multiplatformních UI komponent. Staví na deklarativním přístupu, stateless renderování a jednoduchém API inspirovaném Reactem či Yew. Díky optimalizovanému výkonu, podpoře témat a flexibilním layoutům umožňuje rychlý vývoj desktopových aplikací, jako je například trading nástroj Longbridge Pro. Knihovna je licencována pod Apache 2.0 a dostupná na GitHubu.