Přejít k navigační liště

Zdroják » Zprávičky » Stylus: radikální syntaxe pro CSS

Stylus: radikální syntaxe pro CSS

Zprávičky Webdesign

Nálepky:

Pokud znáte např. LESS, není vám princip CSS preprocesorů cizí. S radikálním přístupem přichází Stylus – kromě funkcí, proměnných a operátorů zavádí i jinou syntaxi, která je založená na odsazování bloků, takže mizí složené závorky, čárky i středníky na konci textu. Dle osobních preferencí můžete na tento přístup buď nadávat, nebo jej naopak velebit. Každopádně podobné preprocesory naznačují líp než specifikace to, co kodéři v CSS pravděpodobně postrádají nejvíc.

Váš názor na CSS preprocesory?

Komentáře

Odebírat
Upozornit na
guest
6 Komentářů
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Oldřich Vetešník

Vypadá to dobře, podobá se to HAMLu, který je naprosto super. U SASS/LESS mi právě vadí, že musím psát závorky, a zas až tak radikální mi nepřijde (oproti HAMLu). Otázka je, jak přehledné to bude pro toho, kdo to pak otevře a zkusí zjistit, co kam patří. :)

Tom

Zřejmě zaměňujete HAML za SASS a SASS za SCSS. ;-)
U SASS syntaxe se závorky nepíšou, vlastně je až na dvojtečky zaměnitelná se syntaxí Stylusu. U SCSS, které je zpětně kompatibilní s CSS, se závorky používají.
(HAML slouží pro generování HTML; uznávám, SASS je součástí stejného gemu.)

Předností Stylusu je definice pokročilejších funkcí pomocí JS, pro které byste u SASS/SCSS museli definovat rozšíření v Ruby. Použití Node.js zase může být přednost pro projekty na stejné platformě.

Pro mě bude Stylus zajímavý, až kolem něj vznikne dostatek rozšiřujících knihoven a podpora v editorech. Dokud pro Stylus není něco jako výborný Compass, tak nemám důvod přecházet.

Oldřich Vetešník

Ne, HAML s ničím nezaměňuju, vím, že to je na HTML.
Závorky zde http://sass-lang.com/tutorial.html.

Tom

Ano, tam je ukázaná syntaxe SCSS – záleží na příponě. Soubory se syntaxí bez závorek mají příponu sass
Nejlépe je to vidět na http://sass-lang.com/

Se samotným HAML CSS nevygeneruju…

Martin Držka

Kdo je zvyklý zapisovat styly na řádek má tady smůlu :) Na druhou stranu by to sjednotilo zápis, odsazení, apod.

Na LESS/SASS je fajn vnořování elementů, tady to nepůjde (nebo to alespon není z linku zřejmé)

BTW první experimenty nativního řešení: http://www.xanthir.com/blog/b49w0

Jakub Onderka

To vnořování je v LESS geniální a Stylus jej naštěstí podporuje taky s použitím syntaxe:

table
  td
    padding 4px 10px 

Stav SIMD v Rustu v roce 2025

Různé
Komentáře: 1
SIMD - neboli Single Instruction, Multiple Data - znamená, že procesor může jednou instrukcí zpracovat více datových prvků najednou. Typicky to znamená, že místo sčítání dvou čísel přičtete dvě sady čísel paralelně. To může přinést výrazné zrychlení například při zpracování obrazu, audia nebo numerických výpočtů. Pokud již SIMD znáte, tato tabulka je vše, co budete potřebovat. A pokud s SIMD teprve začínáte, tabulku pochopíte do konce tohoto článku

GPUI Component: moderní Rust GUI komponenty pro cross-platform desktop aplikace

Různé
Komentáře: 0
GPUI Component je open-source Rust knihovna rozšiřující framework GPUI o více než 60 moderních, nativních a multiplatformních UI komponent. Staví na deklarativním přístupu, stateless renderování a jednoduchém API inspirovaném Reactem či Yew. Díky optimalizovanému výkonu, podpoře témat a flexibilním layoutům umožňuje rychlý vývoj desktopových aplikací, jako je například trading nástroj Longbridge Pro. Knihovna je licencována pod Apache 2.0 a dostupná na GitHubu.