Přejít k navigační liště

Zdroják » Zprávičky » Specifikace Element Traversal od W3C je hotova. Co užitečného přináší a kdo ji implementuje?

Specifikace Element Traversal od W3C je hotova. Co užitečného přináší a kdo ji implementuje?

Zprávičky Webdesign

Cílem specifikace Element Traversal od W3C bylo alespoň trochu zjednodušit komplikované a neohrabané procházení dokumentu pomocí DOM rozhraní (které mj. právě kvůli jeho neohrabanosti přímo používá stále méně a méně vývojářů ve prospěch javascriptových frameworků).

Specifikace zavádí pět zajímavých atributů, např. element.firstElementChild, který odkazuje na první dceřiný element (stávající atribut element.firstChild tento účel spolehlivě neplní, protože pokud HTML/XML dokument obsahuje bílé znaky, může odkazovat na ně, místo na dceřiný element). Význam dalších atributů bude již zřejmý (jsou vždy obdobnou analogií některého stávajícího DOM atributu): lastElementChild, previousElementSibling, nextElementSibling, childElementCount.

Specifikace Element Traversal, která se řadí do DOM3, vyšla včera ve své finální verzi. V tuto chvíli ji podporuje připravovaný Firefox 3.1, Opera 9.5 a výše. Bohužel tato zjednodušující specifikace přišla příliš pozdě (mělo na ni být pamatováno již při prvotním návrhu DOM) a na implementace ve všech prohlížečích si vývojáři ještě chvíli počkají, DOM se proto ošklivé nálepky neohrabanosti jen tak nezbaví a prozatím bude snazší používat javascriptové frameworky nežli přímo DOM. (Zdroj: W3C)

Komentáře

Odebírat
Upozornit na
guest
3 Komentářů
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Jirka Kosek

DOMu se v prohlížečích bohužel už asi nikdy nezbavíme, i když je to asi nejhorší rozhraní pro práci s XML, jaké si lze představit.

Dost by pomohlo, kdyby se alespoň vytvořilo a sjednotilo API pro vyhodnocování XPath dotazů nad DOMem.

html

A proč myslet jenom na XML? Co běžný stránky v HTML, mnohdy zprasený, jak byste je teda chtěl procházet? Často se taky mluví o tom, že CSS a třeba třídy by se měly nahradit např. právě DOMem, aby se v elementech žádný class nepoužívalo. Jako DOM je někdy strašně těžkopádný a člověk porodí, než vymyslí jak to nejlíp a hlavně univerzálně udělat, takže nový věci v článku naznačený by měly bejt houšť, ale bez něj si jako jakejkoliv script nedovedu představit.

Jirka Kosek

Prohlížeč si DOM vyrobí i z jakkoliv prasáckého HTML. Takže to co jsem psal o XML platí samozřejmě i pro HTML.

Stav SIMD v Rustu v roce 2025

Různé
Komentáře: 1
SIMD - neboli Single Instruction, Multiple Data - znamená, že procesor může jednou instrukcí zpracovat více datových prvků najednou. Typicky to znamená, že místo sčítání dvou čísel přičtete dvě sady čísel paralelně. To může přinést výrazné zrychlení například při zpracování obrazu, audia nebo numerických výpočtů. Pokud již SIMD znáte, tato tabulka je vše, co budete potřebovat. A pokud s SIMD teprve začínáte, tabulku pochopíte do konce tohoto článku

GPUI Component: moderní Rust GUI komponenty pro cross-platform desktop aplikace

Různé
Komentáře: 0
GPUI Component je open-source Rust knihovna rozšiřující framework GPUI o více než 60 moderních, nativních a multiplatformních UI komponent. Staví na deklarativním přístupu, stateless renderování a jednoduchém API inspirovaném Reactem či Yew. Díky optimalizovanému výkonu, podpoře témat a flexibilním layoutům umožňuje rychlý vývoj desktopových aplikací, jako je například trading nástroj Longbridge Pro. Knihovna je licencována pod Apache 2.0 a dostupná na GitHubu.