Přejít k navigační liště

Zdroják » Zprávičky » Příliš brzy na canvas?

Příliš brzy na canvas?

Zprávičky Webdesign

Nálepky:

Do diskusí, které se odehrávají i na Zdrojáku, dobře zapadá článek z webu Atomic Robot Design s názvem It might be too early to build client work with canvas but that doesn’t mean it’s too early to learn. Nadpis v podstatě vyjadřuje celou argumentaci: canvas tu je a bude, vznikl z potřeby vývojářů, nikoli proti jejich vůli. Prohlížeče, které jej nepodporují, mají stále významný podíl na trhu. Postavit web na canvasu je možná v tuto chvíli předčasné, ale vývoj je předvídatelný – podíl prohlížečů, které s ním dokáží pracovat, poroste, a učit se s ním pracovat tedy dává smysl.

Komentáře

Odebírat
Upozornit na
guest
3 Komentářů
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Čelo

Moje řeč! Moje řeč! Vyjadřuje to přesně můj názor, co jsem se tu snažil ohledně celého HTML5 vyjádřit :)

blizz
pas

Přidám názor Flash vývojáře, kterého živí hry na Facebooku. Canvas je určitě zajímavá věc, hlavně z důvodu jednotné technologie pro všechny platformy včetně iOS. ALE je nutné počkat, nejen na penetraci browserů, ale hlavně na to, až samotná technologie dospěje co se týče funkcionality a vývojářských nástrojů. Do té doby (podle mě ještě dlouhé) je efektivnější zůstat u Flashe, který na většině zařízení běží pomocí pluginů a na iOS běží formou kompilace do nativní aplikace.

Stav SIMD v Rustu v roce 2025

Různé
Komentáře: 1
SIMD - neboli Single Instruction, Multiple Data - znamená, že procesor může jednou instrukcí zpracovat více datových prvků najednou. Typicky to znamená, že místo sčítání dvou čísel přičtete dvě sady čísel paralelně. To může přinést výrazné zrychlení například při zpracování obrazu, audia nebo numerických výpočtů. Pokud již SIMD znáte, tato tabulka je vše, co budete potřebovat. A pokud s SIMD teprve začínáte, tabulku pochopíte do konce tohoto článku

GPUI Component: moderní Rust GUI komponenty pro cross-platform desktop aplikace

Různé
Komentáře: 0
GPUI Component je open-source Rust knihovna rozšiřující framework GPUI o více než 60 moderních, nativních a multiplatformních UI komponent. Staví na deklarativním přístupu, stateless renderování a jednoduchém API inspirovaném Reactem či Yew. Díky optimalizovanému výkonu, podpoře témat a flexibilním layoutům umožňuje rychlý vývoj desktopových aplikací, jako je například trading nástroj Longbridge Pro. Knihovna je licencována pod Apache 2.0 a dostupná na GitHubu.