Když do adresního řádku prohlížeče napíšete webovou adresu a stisknete Enter, spustí se fascinující řetězec procesů, které propojují váš počítač s celým světem. Od překladu doménového jména na IP adresu, přes navázání šifrovaného spojení, až po vykreslení každého pixelu na obrazovce - to všechno se odehraje během zlomků sekundy. Pojďme se podívat, co se mezitím děje pod kapotou webu.
SIMD - neboli Single Instruction, Multiple Data - znamená, že procesor může jednou instrukcí zpracovat více datových prvků najednou. Typicky to znamená, že místo sčítání dvou čísel přičtete dvě sady čísel paralelně. To může přinést výrazné zrychlení například při zpracování obrazu, audia nebo numerických výpočtů. Pokud již SIMD znáte, tato tabulka je vše, co budete potřebovat. A pokud s SIMD teprve začínáte, tabulku pochopíte do konce tohoto článku
Společnost Serif, tvůrce oblíbených programů Affinity Designer, Affinity Photo a Affinity Publisher, oznámila, že celý balík Affinity Studio je nyní zcela zdarma. Krok přichází krátce po převzetí firmou Canva a znamená zásadní obrat v nabídce profesionálního grafického softwaru.
Proč to gůgl dělá víme, přirovnání theora-klingonština a webm-esperanto je velmi trefné ;)
Dění kolem licencí kodeků moc nesleduji, ale je možné, že Google odstranil nativní podporu .h264 z Chromu proto, aby nemusel platit licenční poplatky?
Možné to je, ale mnohem pravděpodobnější je, že Google odstranil podporu proto, že tlačí svůj vlastní formát VP8.
to či bude H264 v chrome je nepodstatné, chrome nemá taký veľký podiel na trhu aby si google mohlo dovoliť určovať pravidlá hry. a určite existuje možnosť ak si tam ten kodek doinštalovať. ale ak google prestane podporovať H264 v youtube tak sa mu VP8 pretlačiť naozaj podarí. H264 bude dominovať už len na torrentoch.
Nebo chce zabit html video, podporit v teto oblasti Flash a zatopit tak Applu s jeho iOS. (Trochu komplikovana varianta, ale neprijde mi zcela pritazena za vlasy.)
Komplikovaná možná, jistá skoro :-/ Z války Apple versus Google (nebo iOS vs. Android, chcete-li) mohou uživatelé mnoho vytěžit, ale tohle je právě případ, kdy jen a jenom ztrácí kvůli osobní rivalitě šéfů obou společností.
Podla mna to na poplatky google len hra, ale v skutocnosti chce svoj „monopol“. Realtime kovertovania videa na iOS by som sa uz na buducich iOS zariadeniach az tak nebal… Novy iphone a ipad to urcite zvladnu (a mozno aj ich baterky) :)
A google??? Ten nech skusa dalej alebo nech sa radsej sustredi na vysledky vyhladavania: http://lifehac.kr/hv5X91
Bude zaujimave sledovat ci to Google chce dotiahnut do konca, a teda ci sa bude usilovat zrusit podporu H.264 aj na Youtube.com resp. v Androide.
Ak by to napr. urobil na Youtube (a prekodoval vsetky videa na WebM), potom by mohol sposobit urcite problemy Applu, kedze by zacalo byt problematicke sledovat Youtube videa (bez Flashu, ci dalsich konverzii) na iOS zariadeniach…
osobne mi to skor pripadne ako hra na to „kto je najsilnejsi“, kde kazda zucastnena strana skusa kolko zo svojho pohladu dokaze presadit.
— s.
nic naplat, MS v tomhle případě trefil hřebíček na hlavičku a pěkně ostře