Michal Augustýn vydal přepracovanou verzi svého textu o JavaScriptu z pohledu programátora, zvyklého na klasické jazyky. Srozumitelnou formou vysvětluje odlišnosti JavaScriptu od klasických C-like jazyků. Článek vhodně doplňuje sérii článků o JS a OOP od Daniela…
Archiv strana 229 z 338
Implementaci systému WebDAV v PHP pomocí open source knihovny SabreDAV ukazuje stejnojmenný článek na webu PHPRiot. Via PHPDeveloper
V článku The Business Pros and Cons of NoSQL přináší Loraine Lawson shrnutí výhod a nevýhod nasazení NoSQL databází. Jako hlavní výhody vidí škálovatelnost, jednoduchost a rychlost při práci s velkými objemy dat (přičemž „velké“…
Slovem „freemium“ se označuje obchodní model, kdy je služba nabízena v základní verzi zdarma s možností přechodu na placený „premium“ model. O tom, jak se tento model osvědčuje, hovoří zástupci pěti webových služeb v článku Case Studies…
Pokud zvažujete, že na svém netbooku budete používat Mac OS X, tak oceníte Mac OS X Netbook Compatibility Chart. V přehledné tabulce shrnuje jednotlivé modely netbooků a informuje o tom, jaká funkce na kterém bude…
Zajímavý námět jako rozcvička pro PHP programátory vyšel na serveru Profeshunl Newbie: Vytvoření RSS agregátoru s funkcí podobnou Popurls. V článku A Popurls clone with PHP, jQuery, Awesomeness je popsáno vytvoření takového agregátoru od základů, jen…
Pokud potřebujete občas nabídnout obsah HTML stránek ke stažení, jistě oceníte nástroj, který dokáže bez větší námahy převést HTML stránky do PDF. Přesně takový nástroj, dokonce v podobě online služby, představuje původní český projekt…
Superfeedr, známý veřejný Pub-Sub hub, přechází z kombinace MySQL a Memcache na databázi Redis – key-value databázi, která je optimalizována právě pro vysoký výkon v reálném čase. Zdroj: myNoSQL.
„Integrace (ORM Propel) do Zend Frameworku nemusí být bolestivý a hrůzyplný proces…“, píše Brandon Savage v článku The Adventures of merging Propel with Zend Framework, v němž popisuje základní kroky při této integraci. Zdroj: PHPDeveloper
Velmi zajímavý článek vyšel na GitHubu – Bye Bye Flash: Network graph is now Canvas. Popisuje nejen přechod nástroje pro kreslení grafů z Flashe na HTML Canvas, ale rovněž shrnuje pro a proti obou technologií.