Specifikace mikrodat v HTML5 počítá s možností definovat vlastní slovníky. V tomto směru je tedy návrh flexibilnější než např Mikroformáty; problém je s tím, že naprosto volně a „ad hoc“ definované slovníky ztrácí smysl. S nápravou se snaží…
Archiv strana 119 z 340
Před časem vyšel článek s deseti perličkami v jazyku Scala – ukázky jednoduchých činností (součet prvků v poli, hledání maxima / minima, načítání dat ze souborů), které lze vyřešit v jazyku Scala jednořádkovým zápisem. Na tento seznam zareagoval…
Respond.js je malá javascriptová knihovna, která doplňuje v Internet Exploreru 6–8 funkčnost media queries ve stylopisech, populární metody pro optimalizaci webu podle velikosti displeje. V nové verzi již nepotřebuje trochu nepohodlné komentáře v kódu, označující sekce…
Seznam nabízí mnoho zajímavých služeb pro webdesignéry nebo programátory, jen na ně málokdy upozorňuje, a ty tak zůstávají trochu opomíjené. Víte například, že můžete vyhledávač Seznamu nasadit na vlastních stránkách a že vám…
Knihovna Modernizr slouží webdesignérům k otestování schopností prohlížeče a přizpůsobení použitých technik těmto schopnostem. Druhá verze přináší kromě možnosti testování podpory dalších technologií i možnost vytvoření vlastního testu (díky modulární architektuře) a silnou funkci load(),…
Na oznámení Windows 8 prohlásil Steven Sinofsky, že nová verze Windows s pořadovým číslem 8 bude umožňovat kromě spouštění normálních aplikací i nativní běh aplikací, napsaných v HTML/JS. Microsoft v tomto směru následuje příkladu Apple. Zdroj: The Next Web
Při ladění JS aplikací jsou vývojářské nástroje v prohlížečích velmi užitečným pomocníkem. Na blogu Chromia vyšel článek, který představuje nástroje pro zjišťování paměťové náročnosti. Kromě task manageru a memory graph představuje i novinku – Heap profiler.
Aktualizace 4.6.2011, 20:44 – demo není dostupné, stránka hlásí Not found Nejrůznějších příkladů „Wolfenstein v Canvasu“ a „3D prostředí a la Doom v prohlížeči“ jsme za posledních několik let viděli spoustu. Čekalo se na plnohodnotný Doom, a…
Cestou přepisu algoritmů pro zobrazování této plošinové skákací hry do JS, nikoli emulací celého NES, se vydal Peter van der Zee. V článku Creating a SMB game popisuje a komentuje jednotlivé části hry a…
Na webu Server-Side Magazine naleznete seznam 70 věcí, co by měl každý IT geek znát. Od elementárních znalostí, jako „jak zjistit heslo k WiFi“, „jak odemknout iPhone“ nebo „jak nainstalovat Mac OS X na PC“…


