Přejít k navigační liště

Zdroják » Zprávičky » Musíte znát angličtinu, abyste se stali programátorem?

Musíte znát angličtinu, abyste se stali programátorem?

Zprávičky Různé

Nálepky:

Malé zamyšlení na pátek. Scott Hanselman v článku Do you have to know English to be a Programmer? rozebírá, jak je pro programátora důležitá znalost angličtiny. Názory v článku jsou jistě zajímavé, najdeme v něm i jeden nemilosrdný tvrdící, že pokud anglicky neumíte, nemůžete se stát programátorem. Paradoxně, pokud anglicky neumíte, tak si odkazované zamýšlení vůbec nepřečtete.

Komentáře

Odebírat
Upozornit na
guest
5 Komentářů
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
pixy

Ach ten americký egocentrismus a světopupkismus… Já jsem programoval dobře 10 let předtím, než jsem se naučil anglicky (jsa bohužel ještě generace postižená ve škole ruštinou a nanejvýš němčinou, učil jsem se anglicky sám až někdy v půlce 90's). Jistě, naučil jsem se základní nezbytná slova, jako "while", "for", "goto 10" nebo "error", ale to se za znalost angličtiny považovat nedá. Program jsem by s to napsat jakýkoli, ale anglicky bych nerozuměl ani dětskou říkačku. Ale to byla před-internetová doba, dnes už je taková totální neznalost angličtiny u "člověka od počítačů" skoro nemyslitelná. Jazyk je výhoda, bezesporu, ovšem není to nezbytnost, dobrý programátor anglicky umět nemusí.

minority

Naprosto souhlasím. Programoval jsem už v době kdy jsem anglicky neuměl ani kváknout. Na druhou stranu je otázkou, jaký bych byl programátor kdybych začal programovat až v okamžiku kdy jsem se naučil anglicky. Asi webový :-))

luboskmetko

No pokial je dokumentacia dostupna v cestine tak nemusi, inak si to neviem predstavit bez znalosti anglictiny. Takisto komentare k programu vzdy pisem po anglicky, a nielen ked robim pre zahranicnych klientov, skratka taky kod sa mi zda univerzalnejsi s vacsou pridanou hodnotou.

Timy

Anglicky umím maximálně na úrovni čtení anglické dokumentace a zatím mi to stačilo. Samozřejmě by bylo lepší, kdybych si mohl plynule přečíst plno anglických článků věnujících se nějakému zajímavému tématu, o tom žádná, ale není to nezbytně nutné. Úplně bez znalosti angličtiny už by to asi moc nešlo, momentálně programuji v C# a největší zdroj je samozřejmě MSDN, v češtině se sem tam najde pár článků, ale nic světoborného (proč by se taky mělo něco světoborného najít, když to MSDN je, že…) a pak už asi programuji jen v Lispu a o tom jsem v češtině snad nejvíc napsal já 8-). Pokud se člověk smíří s tím, že se k němu novinky dostanou o pár týdnů později, nevidím v neznalosti angličtiny žádný zásadní problém (samozřejmě kromě té dokumentace — nevím jak jsou na tom ostatní manuály s lokalizací).

stačí

"Anglicky umím maximálně na úrovni čtení anglické dokumentace a zatím mi to stačilo."
Ono odjakživa stačila tzv. počítačová angličtina. Tj. dokumentace, nebo to na mě vyplivne nějakou anglickou hlášku (i několik vět klidně), a aniž bych uměl dát dohromady kloudnou anglickou větu nebo jakkoliv rozuměl mluvenýmu slovu, vim přesně, o co jde. Je k tomu ovšem nutný umět číst mezi řádky. Stejně tak neni problém jakýkoliv anglický IDE.
A je velikej rozdíl mezi umět dobře anglicky, a porozumět psanýmu textu. To první potřeba není, to druhý ano – tj. znát technická slovíčka a základní anglická spojení (zájmena, spojky… no prostě to, co se používá v kódu, nebo co se používá hodně).

Stav SIMD v Rustu v roce 2025

Různé
Komentáře: 1
SIMD - neboli Single Instruction, Multiple Data - znamená, že procesor může jednou instrukcí zpracovat více datových prvků najednou. Typicky to znamená, že místo sčítání dvou čísel přičtete dvě sady čísel paralelně. To může přinést výrazné zrychlení například při zpracování obrazu, audia nebo numerických výpočtů. Pokud již SIMD znáte, tato tabulka je vše, co budete potřebovat. A pokud s SIMD teprve začínáte, tabulku pochopíte do konce tohoto článku

GPUI Component: moderní Rust GUI komponenty pro cross-platform desktop aplikace

Různé
Komentáře: 0
GPUI Component je open-source Rust knihovna rozšiřující framework GPUI o více než 60 moderních, nativních a multiplatformních UI komponent. Staví na deklarativním přístupu, stateless renderování a jednoduchém API inspirovaném Reactem či Yew. Díky optimalizovanému výkonu, podpoře témat a flexibilním layoutům umožňuje rychlý vývoj desktopových aplikací, jako je například trading nástroj Longbridge Pro. Knihovna je licencována pod Apache 2.0 a dostupná na GitHubu.