KineticJS aneb zázraky s canvasem na počkání a po vrstvách
Nálepky:
O HTML5 canvasu a jeho možnostech jsme toho publikovali už celou hromadu, jednu věc musíme ovšem canvasu vytknout, jeho interaktivní možnosti jsou velmi omezené a jejich programování nepohodlné.
Dokud v canvasu vykreslujete neinteraktivní obrázky, není problém, jakmile s nimi ale budete chtít interagovat (zpravidla pomocí myši), programování rozhodně přestane být zábava. A přesně to se snaží změnit knihovna KineticJS.

Zdroj obrázku: Kineticjs.com
KineticJS přistupuje ke kreslení pomocí objektů a vrstev. Pokud jste nedávno na Zdrojáku četli návod (na konci článku) k vytvoření hry Halma, asi si vzpomenete, jak zbytečně složitě se ovládání hry programovalo, zjistili jste sice, že uživatel klikl do herního prostoru, ale ze souřadnic kliknutí jste museli sami spočítat, na jakou herní figuru to vlastni klikl apod. S KineticJS byste jednotlivé herní figury vytvořili jako objekty a přidali jim reakce na události (kliknutí, tažení myší atp.)
Jak je vše snadné zjistíte prozkoumáním několika desítek příkladů na stránkách projektu. A následovat můžete na dokumentaci projektu.