Přejít k navigační liště

Zdroják » Zprávičky » KineticJS aneb zázraky s canvasem na počkání a po vrstvách

KineticJS aneb zázraky s canvasem na počkání a po vrstvách

O HTML5 canvasu a jeho možnostech jsme toho publikovali už celou hromadu, jednu věc musíme ovšem canvasu vytknout, jeho interaktivní možnosti jsou velmi omezené a jejich programování nepohodlné.

Dokud v canvasu vykreslujete neinteraktivní obrázky, není problém, jakmile s nimi ale budete chtít interagovat (zpravidla pomocí myši), programování rozhodně přestane být zábava. A přesně to se snaží změnit knihovna KineticJS.

Zdroj obrázku: Kineticjs.com

KineticJS přistupuje ke kreslení pomocí objektů a vrstev. Pokud jste nedávno na Zdrojáku četli návod (na konci článku) k vytvoření hry Halma, asi si vzpomenete, jak zbytečně složitě se ovládání hry programovalo, zjistili jste sice, že uživatel klikl do herního prostoru, ale ze souřadnic kliknutí jste museli sami spočítat, na jakou herní figuru to vlastni klikl apod. S KineticJS byste jednotlivé herní figury vytvořili jako objekty a přidali jim reakce na události (kliknutí, tažení myší atp.)

Jak je vše snadné zjistíte prozkoumáním několika desítek příkladů na stránkách projektu. A následovat můžete na dokumentaci projektu.

Komentáře

Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentářů
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře

Stav SIMD v Rustu v roce 2025

Různé
Komentáře: 1
SIMD - neboli Single Instruction, Multiple Data - znamená, že procesor může jednou instrukcí zpracovat více datových prvků najednou. Typicky to znamená, že místo sčítání dvou čísel přičtete dvě sady čísel paralelně. To může přinést výrazné zrychlení například při zpracování obrazu, audia nebo numerických výpočtů. Pokud již SIMD znáte, tato tabulka je vše, co budete potřebovat. A pokud s SIMD teprve začínáte, tabulku pochopíte do konce tohoto článku

GPUI Component: moderní Rust GUI komponenty pro cross-platform desktop aplikace

Různé
Komentáře: 0
GPUI Component je open-source Rust knihovna rozšiřující framework GPUI o více než 60 moderních, nativních a multiplatformních UI komponent. Staví na deklarativním přístupu, stateless renderování a jednoduchém API inspirovaném Reactem či Yew. Díky optimalizovanému výkonu, podpoře témat a flexibilním layoutům umožňuje rychlý vývoj desktopových aplikací, jako je například trading nástroj Longbridge Pro. Knihovna je licencována pod Apache 2.0 a dostupná na GitHubu.