Přejít k navigační liště

Zdroják » Zprávičky » Kinect: Microsoft miluje své hackery

Kinect: Microsoft miluje své hackery

Zprávičky Různé

Soutěž o 2000 dolarů pro autora prvního open-source driveru k MS Kinect už několik dní zná svého vítěze. Výherce nakonec obdržel 3000 USD a další 2000 dostala nadace EFF.

Driver ke Kinectu už první nadšenci použili – např. lidé z CrunchGear pomocí Kinectu simulují MS Surface na libovolném povrchu či multitouch trackpad. (Další ukázky, např. na KinectHacks: piano, gravitace, 3D kreslení, rozpoznávání objektů, multitouch, …)

Možnosti využití takového zařízení jsou široké a zajímavé. Stejně tak zajímavá je i diskuse o celé záležitosti s „hackováním ovladače.“ Někteří komentující (viz) nedokáží vystoupit ze zajetého myšlenkového schématu, v němž je Microsoft ten zlý, kterému je potřeba překazit jeho byznys, a k tomu je dovoleno použít všech prostředků. Následné oznámení, že Kinect zůstane otevřený, mohou brát jako vítězství hackerů nad zlým kolosem.

Tento myšlenkový stereotyp poněkud nabourává komentář na OS News, v němž autor tvrdí, že Microsoft ve skutečnosti má takové „kutily“ rád a podporuje je. Přináší zároveň několik argumentů na podporu svého tvrzení.

Zaprvé: Microsoft neprodává Kinect se ztrátou. Prototyp sice stál 30 000 USD, ale dnes má MS zařízení, které prodává za 150 USD a neprodělává. Samosebou by bylo fajn, kdyby všichni majitelé Kinectu kupovali víc her, ale pokud si koupí Kinect k tomu, aby s ním ovládali jiný hardware, nebude to ztráta Microsoftu.

Jako druhý argument uvádí, že MS plánuje použít technologii Kinectu do dalších zařízení a v budoucnu jej pravděpodobně licencuje např. výrobcům televizí či monitorů. A jaký lepší argument pro podporu prodeje licence mohou mít, než armádu technologických nadšenců a jimi vytvořené prototypy a ukázky schopností Kinectu pro neherní zařízení?!

Jako třetí argument pro podporu tvrzení, že Microsoft vlastně hacknutí Kinectu podporuje, uvádí autor jednoduchost celého protokolu, takže výsledný ovladač vznikl v řádu hodin. Připadá vám to jako vysoce chráněné zařízení? ptá se autor.

Nevyřčena zůstala v článku otázka: Co je pravděpodobnější? Že MS dal na trh zařízení, v němž nedopatřením zapomněl na zašifrování přenášených dat a znesnadnění použití kdekoli jinde, nedopatřením k němu dal standardní USB konektor i protokol, a donucen tlakem okolností a svobodné komunity musel prohlásit, že Kinect zůstane otevřený – nebo že MS ve skutečnosti toto „hacknutí“ nevadí, (stejně jako nikdy nebránil technicky ani fakticky šíření „hacknutých ROM s Windows Mobile“), a že jej do jisté míry i vítá (i když to oficiálně nemůže přiznat), protože díky tomuto „otevření“ vznikne velké množství různých aplikací, a pak bude pro samotný Microsoft snazší licencovat Kinect dalším výrobcům spotřební elektroniky i mimo herní trh?

Úvodní právní bububu pak vypadá jako standardní součást hry, mající za účel zvýšit zájem a udělat Kinect přitažlivým i pro zapřísáhlé MS odpůrce, kteří svou snahou udělat MS něco natruc vlastně v důsledku – hráli podle jeho not.

Komentáře

Odebírat
Upozornit na
guest
6 Komentářů
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Aleš Roubíček

Z rozhovoru s VP pro zábavní zařízení vyplývá, že nešlo o hacknutí, ale že USB port zařízení byl otevřený by design. O hacknutí by se prý jednalo, kdyby někdo prolomil algoritmy uvnitř zařízení, které vyhodnocují obdržené signály (video, audio). A to se nestalo. Prý také podporují akademická pracoviště na různých univerzitách v hraní si s Kinectem jako vstupním zařízením budoucnosti i na jiné aplikace než jsou hry. :)

vtech

Prave, ze je to potreba zduraznovat stale dokola, protoze to vetsina lidi porad nechape a omyla nesmysly z televize.

František Kučera

„Microsoft miluje své hackery“

Stejně jako vítá softwarové piráty, protože pro něj znamenají masu uživatelů, kteří umějí pracovat s jeho softwarem a budou ho vyžadovat např. při nástupu do zaměstnání. Zároveň ale vytváří (společně s organizacemi typu BSA) atmosféru strachu – a situaci, kdy téměř všichni jsou hříšníci (kdo nikdy neukradl žádný software, ať se přihlásí :-)

Proto mám radši svobodný software (a firmy, které ho vyvíjejí) – pro jeho upřímnost a férovost – otevřeně vítají všechny uživatele, i ty neplatící, a netváří se, že kdo nezaplatil je hajzl a zločinec.

ET

Zda se mi to nebo to nebude kvuli latencim „zatim“ moc pouzitelny ?

Paulos

No, záleží jak k čemu. Real-time FPS střílečky s tím hrát asi nepůjdou, ale teď jsem viděl příspěvky dvou lidí, co Kinect mají a prý je dokáže „dokonale rozhýbat“.

Strategie a AI jako klíč. Do Prahy přijely špičky technologického světa

WebExpo 2025 ukázalo, jak se tvoří budoucnost. Třídenní technologická konference WebExpo 2025 přivedla do Prahy světové i české experty, kteří nabídli inspiraci napříč obory. Hlavním tématem byla propojenost disciplín, význam AI a potřeba otevřenosti vůči novým výzvám – včetně podpory legální imigrace. Ukázalo se, že inovace vznikají nejen v Silicon Valley, ale i tam, kde se nebojíme myslet jinak.

Přístupnost není jen o splnění norem: nový pohled na inkluzivní design

Přístupnost a inkluze možná nepatří mezi nejžhavější témata digitálního světa – dokud o nich nezačne mluvit Vitaly Friedman. Na WebExpo 2024 předvedl, že inkluzivní design není jen o splněných checkboxech, ale hlavně o lidech. S energií sobě vlastní obrátil zažité přístupy naruby a ukázal, že skutečně přístupný web je nejen možný, ale i nezbytný.

Efektivnější vývoj UI nebo API: Co si odnést z WebExpo 2025?

Různé
Komentáře: 0
Jak snadno implementovat moderní uživatelské rozhraní? Které funkce brzdí rychlost vašeho webu? A kdy raději sami přibrzdit, abychom využitím AI nepřekročili etické principy? Debatu aktuálních dev témat rozdmýchá sedmnáctý ročník technologické konference WebExpo, která proběhne v Praze od 28. do 30. května. Který talk či workshop si rozhodně nenechat ujít? Toto je náš redakční výběr z vývojářských hroznů.