Přejít k navigační liště

Zdroják » Zprávičky » Jespers: „Kradení audiovizuálního obsahu nebylo nikdy tak snadné, jako s HTML5“

Jespers: „Kradení audiovizuálního obsahu nebylo nikdy tak snadné, jako s HTML5“

Zprávičky Různé

Pod provokativním titulkem se skrývá správná připomínka Serge Jesperse (Adobe Platform Evangelist), který poukazuje na snadnost, s jakou lze z HTML5 stránek získat adresu video či audio souborů a ty následně stáhnout, šířit apod., protože tagy AUDIO a VIDEO nemají zabudovanou žádnou ochranu proti takovému „úniku“, jakou disponuje např. Flash.

V komentářích pak zaznívá protiargument: Na internetu není „nezcizitelný“ obsah, jakékoli streamované video či audio lze vždy odchytit, dekódovat a uložit, liší se jen obtížnost takového kroku. HTML5 jako otevřená technologie je tedy – logicky – otevřená i v tomto ohledu.

Otázkou zůstává, jak se vyvine situace u těch poskytovatelů, kteří dnes využívají např. DRM, zda budou tlačit na zavedení podobných mechanismů do HTML5, nebo zda DRM opustí, nebo zda zůstanou u svých proprietárních videopřehrávačů.

Jak podle vás dopadne chráněný multimediální obsah na webu?

Komentáře

Odebírat
Upozornit na
guest
7 Komentářů
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
blizzboz

podobné ochrany sú nanič, vždy sa dá ten výstup odchytiť.

jurasn

Smutné je, že teď najednou všichni chtějí chránit svůj obsah, když podstata webu je založená na sdílení informací a jejich kopírování (minimálně do paměti počítače při jeho prohlížení).

Sten

Ano, flash je úžasně chráněný. Místo procházení HTML a hledání adresy, odkud to stáhnout, si najdu proces s flashem a příslušný deskriptor v /proc (odkazující na smazaný dočasný soubor) a obsah tak mám stažený přímo v počítači (mám na to už i skript). U starších verzí stačilo dokonce zkopírovat soubor /tmp/flashXXXXXX. A pěkně dešifrované a bez DRM! :)

marosh

Tak a teraz radšej necestovať do SŠA, lebo si práve porušil DMCA. ;-)

To

Môžeš to prosím rozvinúť?
Donedávna mi stačilo behnúť to tmp, ale teraz už nie.
Popíš prosím ako to riešiš teraz.
Vďaka

pas

A pak ještě jak při streamování z media serveru přes RTMP.

Srigi

Tiez by som poprosil o zdielanie/roz­vinutie tejto myslienky.

Stav SIMD v Rustu v roce 2025

Různé
Komentáře: 1
SIMD - neboli Single Instruction, Multiple Data - znamená, že procesor může jednou instrukcí zpracovat více datových prvků najednou. Typicky to znamená, že místo sčítání dvou čísel přičtete dvě sady čísel paralelně. To může přinést výrazné zrychlení například při zpracování obrazu, audia nebo numerických výpočtů. Pokud již SIMD znáte, tato tabulka je vše, co budete potřebovat. A pokud s SIMD teprve začínáte, tabulku pochopíte do konce tohoto článku

GPUI Component: moderní Rust GUI komponenty pro cross-platform desktop aplikace

Různé
Komentáře: 0
GPUI Component je open-source Rust knihovna rozšiřující framework GPUI o více než 60 moderních, nativních a multiplatformních UI komponent. Staví na deklarativním přístupu, stateless renderování a jednoduchém API inspirovaném Reactem či Yew. Díky optimalizovanému výkonu, podpoře témat a flexibilním layoutům umožňuje rychlý vývoj desktopových aplikací, jako je například trading nástroj Longbridge Pro. Knihovna je licencována pod Apache 2.0 a dostupná na GitHubu.