Přejít k navigační liště

Zdroják » Zprávičky » JavaScriptové perličky: [] není []!

JavaScriptové perličky: [] není []!

Zprávičky JavaScript, Různé

Na serveru WTFJS upozornil @remi na jednu zajímavost ohledně vytváření neinicializovaných proměnných v JavaScriptu.

var a = new Number;
a == 0 // true
var a = new String;
a == "" // true
var a = new Object;
a == {} // false
var a = new Array;
a == [] // false

Pokud implicitně nezadáme hodnotu pro číslo, je dosazena nula (0), pro řetězec prázdný řetězec („“). Poněkud matoucí to může být při použití zápisu JSON:

var a = {};
a == {} // false
var a = [];
a == [] // false

Komentáře

Odebírat
Upozornit na
guest
5 Komentářů
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
mmmmario

A bude platit toto:
var a = []
a == null // true?
var a = {}
a == null // true?

pas

Ne.
Stačí si uvědomit, že [] je jenom zkrácený zápis pro new Array() a {} je zkrácený zápis pro new Object() a bude vše jasné.

pas

To ale není o neinicializo­vaných proměnných – ve všech těch příkladech inicializované jsou. :) Je to o vnímání {} jako atomické hodnoty, namísto instance třídy. Jakmile by to bylo zapsáno ekvivalentním new Object() == new Object(), už by to každého trklo. Jinak bych nepovažoval za smrtelný hřích používat neinicializované proměnné – pokud daný jazyk, resp. implementace, jasně zaručuje, jaké jsou výchozí hodnoty pro každý typ.

DevelX

Nič proti, ale čísla a reťazce sú v JS atomické hodnoty, pri porovnaní == sa porovnávajú ich hodnoty.
Oproti tomu objekt aj pole je inštanciou triedy objektu / pola, a teda sa pri použití == porovná rovnosť referencie na inštanciu. Nechápem, čo je na tom zarážajúce, takto by to predsa aj malo byť.
Pri každom použití [] alebo {} sa zo zjavných príčin vytvára nové pole / objekt.

juraj

Snáď ešte zmienim NaN == NaN – tiež false.

Stav SIMD v Rustu v roce 2025

Různé
Komentáře: 1
SIMD - neboli Single Instruction, Multiple Data - znamená, že procesor může jednou instrukcí zpracovat více datových prvků najednou. Typicky to znamená, že místo sčítání dvou čísel přičtete dvě sady čísel paralelně. To může přinést výrazné zrychlení například při zpracování obrazu, audia nebo numerických výpočtů. Pokud již SIMD znáte, tato tabulka je vše, co budete potřebovat. A pokud s SIMD teprve začínáte, tabulku pochopíte do konce tohoto článku

GPUI Component: moderní Rust GUI komponenty pro cross-platform desktop aplikace

Různé
Komentáře: 0
GPUI Component je open-source Rust knihovna rozšiřující framework GPUI o více než 60 moderních, nativních a multiplatformních UI komponent. Staví na deklarativním přístupu, stateless renderování a jednoduchém API inspirovaném Reactem či Yew. Díky optimalizovanému výkonu, podpoře témat a flexibilním layoutům umožňuje rychlý vývoj desktopových aplikací, jako je například trading nástroj Longbridge Pro. Knihovna je licencována pod Apache 2.0 a dostupná na GitHubu.