Přejít k navigační liště

Zdroják » Zprávičky » Jak simulovat více vláken v JavaScriptu

Jak simulovat více vláken v JavaScriptu

Prohlížeče vykonávají kód JavaScriptu v jednom vlákně. To se časem změní s příchodem Web Workers, které jsou součástí specifikace HTML5, ale zatím se jedná o pevně dané omezení. James Edwards v článku Multi-threading in JavaScript popisuje metodu, kterou můžete více vláken v prohlížeči částečně simulovat. Používá při tom asynchronní časovače, které periodicky spouštějí části javascriptového kódu. Zabrání se tak zároveň zatuhnutí prohlížeče nebo zobrazení mezi programátory tolik neoblíbeného dialogu „Skript na stránce běží příliš dlouho, přejete si jej ukončit?“

Komentáře

Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentářů
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře

Jak Reddit migroval svou funkcionalitu komentářů z Pythonu do Go

Různé
Komentáře: 0
Reddit modernizuje jednu ze svých nejdůležitějších částí infrastruktury: systém komentářů, který denně obsluhuje miliony uživatelů. Původní Pythonový monolit přestával vyhovovat nárokům na výkon a škálování, a proto se tým rozhodl přepsat celý backend komentářů do Go. Migrace probíhala postupně, s paralelním během staré a nové služby, aby nedošlo k narušení uživatelské zkušenosti. Inženýři zavedli detailní porovnávání odpovědí, izolované databáze a robustní monitoring, což umožnilo bezpečné testování na živém provozu. Celý proces ukazuje, jak lze zásadní infrastrukturní změny provést bez výpadků a s důrazem na konzistenci dat.