Přejít k navigační liště

Zdroják » Zprávičky » Jak se hledají vývojáři?

Jak se hledají vývojáři?

Zprávičky Různé

Nálepky:

Nedávno se objevilo několik článků zabývajících se tématikou náboru vývojářů do firem, které stojí za přečtení.

První příspěvek napsal Rikki Fridrich s názvem Ako korporácie lákajú zamestnancov (a prečo im to nejde). Zmiňuje například:

Na čom nezáleží:

  • Veľkosť, stabilita a prosperita firmy. Rok vzniku, počet zamestnancov ani výška obratu nikoho nezaujíma. Že ste veľkí a stabilní sa očakáva automaticky.
  • “Zamestnanecké výhody”. Ak to nenapíšete konkrétne, znamená to stravenky, vodu, sickdays. Nič z toho nie je považované za zamestnaneckú výhodu (viď nižšie). Buďte konkrétni

Další článek napsal Martin Malý pod názvem Náborový inzerát, který vaše HR oddělení nenapíše…, kde píše:

Plat je jasná součást práce. Pracuju proto, abych dostal mzdu, nebudeme si nic nalhávat. To, jakou mzdu požaduju, závisí na výše uvedeném – tedy co budu dělat, s kým a jak. Jsou práce, co bych rád dělal, ale s lidmi, kteří tam pracují, bych nedělal ani za zlaté prase. Na druhou stranu jsem ochoten lehce slevit, když mi to zaměstnavatel vynahradí někde jinde. (Dovolenou? Iluzorní… lidé na pozicích, kde dělám já, mají problém s tím si ji vůbec vybrat.)

Před časem jsme se tohoto téma dotkli i tady na Zdrojáku v článku Davida Majdy Jak psát nabídky práce pro vývojáře, kde stojí:

Většina nabídek, které (vývojář) obdrží, obsahuje elementární nedostatky. Pokud dodržíte zásady uvedené v tomto článku, vyhnete se jim a už jen tím překonáte většinu vaší konkurence. Dál vás pak může dostat už jen dobrý copywriting a atraktivita nabízené práce samotné.

A jaké zkušenosti máte vy?

Komentáře

Odebírat
Upozornit na
guest
9 Komentářů
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
joka

Niekedy sa človek nestačí diviť koho firma pošle na pohovor. Moja osobná skúsenosť z poslednej doby bola, že som zažil na pohovore totálny amatérizmus zo strany firmy. Nakoniec som bol rád, že ma nezobrali, keď som si dodatočne uvedomil, kde by som mal pracovať :) Momentálne to už hodnotím ako ďalšiu dobrú skúsenosť, v budúcnosti ma už asi žiadna firma tak neprekvapí :D

Srigi

Aj keby ta firma vzala, neznamena to ze tam musis ist robit.

Majko

„Před časem jsme se tohoto téma DOTKLY i tady na Zdrojáku v článku Davida Majdy…“

… Doufám, že je to vtip. Apríl už ale byl.

Jakub Mrozek

… což mi připomíná, že bych ti měl konečně poslat slíbený článek:-)

S tím prvním bodem nesouhlasim. Při hledání práce jsem si u každé firmy procházel i velmi podrobně její informace o účetnictví. Z toho, co člověk najde na webu, lze třeba zjistit, jaký je tam průměný plat, zda podporují zaměstnávání na ŽL a mnoh dalších informací.

Guido

Na svém blogu jsem publikoval články, které s tématem souvisejí:

Jak dělám Java pohovor

Jak dělají Java pohovor jinde

Geek, který zapadne

kamil

Osobně po nikom koho hledám nepožaduji ani jeden z těchto přežitků. Zajímá mě co člověk umí v dané chvíli, jaký je a za kolik je schopný (ochotný) pro mě pracovat. Obecně si myslím, že v dnešní době školy chrlí jednoho nedouka za druhým a naopak existuje mnoho schopných lidí, kteří nemají „minimální vzdělání“ (vysokoškolské vzdělání v IT oboru).
Jaký na to máte názor? Potkal jsem za svůj profesní život tolik neschopných inženýrů, že jsem na přestal věřit na kvalitu českého školství :-)

Guido

A ještě jeden článek k tématu:

Měl by mít vývojář portfolio?

GPUI Component: moderní Rust GUI komponenty pro cross-platform desktop aplikace

Různé
Komentáře: 0
GPUI Component je open-source Rust knihovna rozšiřující framework GPUI o více než 60 moderních, nativních a multiplatformních UI komponent. Staví na deklarativním přístupu, stateless renderování a jednoduchém API inspirovaném Reactem či Yew. Díky optimalizovanému výkonu, podpoře témat a flexibilním layoutům umožňuje rychlý vývoj desktopových aplikací, jako je například trading nástroj Longbridge Pro. Knihovna je licencována pod Apache 2.0 a dostupná na GitHubu.

Vitest 4.0 – nové vizuální testování, lepší debugging a stabilní Browser Mode

Nová verze Vitest 4.0 posouvá hranice testování webových aplikací. Přináší stabilní běh testů přímo v prohlížeči, podporu vizuálního regresního testování i chytřejší práci s lokátory a typováním. Vývojáři tak získávají robustnější, rychlejší a přehlednější nástroje pro zajištění kvality UI i logiky aplikací.