Přejít k navigační liště

Zdroják » Zprávičky » Jak při kódování designu pojmenovávat sémanticky

Jak při kódování designu pojmenovávat sémanticky

Zprávičky Webdesign

Nálepky:

Při kódování designu je třeba navrhnout názvy řady tříd a hodnot id (pokud nepoužíváte CSS framework, který má již hodnoty dané). Je lepší v názvech vyjadřovat aktuální vzhled stránky (např. „levy-panel“) nebo se soustředit na sémantickou strukturu (např. „bocni-panel“, „pomocny-panel“)?. Článek CSS coding: semantic approach in naming convention se snaží ukázat, proč je sémantický přístup lepší a nabízí několik pravidel pro tvorbu lepších názvů. Jaký přístup volíte vy?

Komentáře

Odebírat
Upozornit na
guest
2 Komentářů
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
webák

Už je to drahně let, co jsem hlavní weby překopal na sémantický id a class, a u nových to už taky samozřejmě používám.

karf

Já myslím, že se tohle dost přeceňuje. Nepřikládám tomu žádný podstatný význam. Sloupce klidně pojmenuju jako col-left, col-right apod. Nevybavuju si případ, kdy by se redesignoval web jenom změnou CSS (to je takový oblíbený mýtus), nebo že by se přehazovaly sloupce. Proč taky? Nedává to smysl (a i kdyby, tak prohození tříd v šabloně je otázka minuty). Naopak, vymýšlet nějaké smysluplné "sémantické" pojmenování sloupců je většinou dost opruz a vycházejí z toho pak takové jakési podivné názvy, které nikomu nic moc neřeknou.

Stav SIMD v Rustu v roce 2025

Různé
Komentáře: 1
SIMD - neboli Single Instruction, Multiple Data - znamená, že procesor může jednou instrukcí zpracovat více datových prvků najednou. Typicky to znamená, že místo sčítání dvou čísel přičtete dvě sady čísel paralelně. To může přinést výrazné zrychlení například při zpracování obrazu, audia nebo numerických výpočtů. Pokud již SIMD znáte, tato tabulka je vše, co budete potřebovat. A pokud s SIMD teprve začínáte, tabulku pochopíte do konce tohoto článku

GPUI Component: moderní Rust GUI komponenty pro cross-platform desktop aplikace

Různé
Komentáře: 0
GPUI Component je open-source Rust knihovna rozšiřující framework GPUI o více než 60 moderních, nativních a multiplatformních UI komponent. Staví na deklarativním přístupu, stateless renderování a jednoduchém API inspirovaném Reactem či Yew. Díky optimalizovanému výkonu, podpoře témat a flexibilním layoutům umožňuje rychlý vývoj desktopových aplikací, jako je například trading nástroj Longbridge Pro. Knihovna je licencována pod Apache 2.0 a dostupná na GitHubu.