Přejít k navigační liště

Zdroják » Zprávičky » HTML.next aneb už se rozmýšlí, co přijde po HTML5?

HTML.next aneb už se rozmýšlí, co přijde po HTML5?

Zprávičky Webdesign

Co bude po HTML5 zatím moc nevíme, ovšem W3C už v tuhle chvílí sbírá první myšlenky. Což není zas tak moc předčasné, ostatně většina „HTML5 novinek“ byla v nějaké podobně (alespoň orientační) navržena před cca 7 lety, ačkoliv se začínají používat až v posledních letech. Období mezi prvním nápadem a fungujícím i implementovaným standardem dovede být někdy velmi dlouhé.

První nápady se sbírají v rámci pracovní skupiny pro HTML a zatím se jedná spíše jen o nápady do další diskuse nikoliv o nějaká rozhodnutí o podobě dalšího standardu. Na stránce www.w3.org/html/wg/next/markup najdete přehled navrhovaných nových značek a atributů, kupříkladu atribut download u odkazu nebo značku <datagrid> (která měla původně být už v HTML5), a značku <element>,  která umožní vkládání „vlastních“ značek, aniž by byla porušena validita dokumentu (místo <mojeznacka> se vloží <element name=„mojeznacka“>, podrobněji viz popis Web Component).

Obecný přehled všech přijatých nápadů najdete na stránce www.w3.org/wiki/HTML/next. Považujte vše zatím pouze za sběr nápadů, dokud se na tom v budoucnu neshodnou výrobci prohlížečů a standardizátoři, zůstane jen u nerealizovaných nápadů, kterých okolo historie HTML leží stovky.

Komentáře

Odebírat
Upozornit na
guest
3 Komentářů
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
paranoiq

tuší někdo jak se <element name=“mojeznacka“> liší od <div class=“mojeznacka“> ?

Čelo

Počtem písmen?

Stav SIMD v Rustu v roce 2025

Různé
Komentáře: 1
SIMD - neboli Single Instruction, Multiple Data - znamená, že procesor může jednou instrukcí zpracovat více datových prvků najednou. Typicky to znamená, že místo sčítání dvou čísel přičtete dvě sady čísel paralelně. To může přinést výrazné zrychlení například při zpracování obrazu, audia nebo numerických výpočtů. Pokud již SIMD znáte, tato tabulka je vše, co budete potřebovat. A pokud s SIMD teprve začínáte, tabulku pochopíte do konce tohoto článku

GPUI Component: moderní Rust GUI komponenty pro cross-platform desktop aplikace

Různé
Komentáře: 0
GPUI Component je open-source Rust knihovna rozšiřující framework GPUI o více než 60 moderních, nativních a multiplatformních UI komponent. Staví na deklarativním přístupu, stateless renderování a jednoduchém API inspirovaném Reactem či Yew. Díky optimalizovanému výkonu, podpoře témat a flexibilním layoutům umožňuje rychlý vývoj desktopových aplikací, jako je například trading nástroj Longbridge Pro. Knihovna je licencována pod Apache 2.0 a dostupná na GitHubu.